ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
ההיערכות לפעילות ברפיח

שונה ממה שראינו: המצרים חוששים מאוד מפריצה של המונים

בגלל מגבלות האמריקנים, שלא מוכנים לסבול אפשרות של פגיעות בחפים מפשע, בנוסף לדרישות לסיוע ההומניטרי, תמרון אפשרי ברפיח אם יקרה, יהיה שונה בתכלית ממה שראינו עד כה ברצועת עזה

 שונה ממה שראינו: המצרים חוששים מאוד מפריצה של המונים
ציר פילדלפי צילום: יוסי זמיר/פלאש 90

לקראת תמרון אפשרי ברפיח, אם יקרה, הוא יהיה שונה בתכלית ממה שראינו עד כה ברצועת עזה. זאת בגלל מגבלות האמריקנים, שלא מוכנים לסבול אפשרות של פגיעות בחפים מפשע, בנוסף לדרישות לסיוע ההומניטרי, והמצרים מצידם דורשים תיאום ביטחוני הדוק.

פגז טועה אחד שיהרוג אזרחים ללא כוונה, יוביל לעצירת המבצע. ולכן המשימה שמוטלת על אוגדות 98 ו-162 שונה מאוד מזו שהורגלו לה ברצועה, והפעלת האש תהיה זהירה ביותר. האמריקנים כבר הבהירו כי לא יספגו פגיעות באזרחים וזו משימה על גבול הבלתי-אפשרית באזור עם מעל למיליון אזרחים, כך דיווח יוסי יהושוע באתר Ynet.

עוד דוח, כי המצרים חוששים מאוד מפריצה של המונים במעבר ואף לאורך הגבול. גורמים ישראליים העריכו כי ברגע שחמאס יילחץ מפעולה צבאית, הוא עשוי לדחוף את האזרחים ברפיח לגבול כדי שיופעל לחץ על המצרים שיוביל לעצירת הפעולה הישראלית.

הצבא המצרי בהיערכות מיוחדת. מבחינתו זה תרחיש בלהות, וגם הוא מפיק לקחים מפריצה המונית כמו ב-7 באוקטובר. החשש הזה גם גרם למצרים להפעיל לחץ כבד יותר על חמאס להגיע לעסקה ולנסות ולבלום פעולה ישראלית.

בווינט דווח כי היום ישראל תציג לבלינקן בדיוק היכן יהיו אזורי פינוי האוכלוסייה, כמה בתי חולים ומרפאות יטפלו בפצועים ואיזה מזון יקבלו המפונים מרפיח בשטחי הכינוס.

יהושוע מציין כי לכולם ברור שייכנסו כוחות לרפיח. לא ניתן יהיה להשלים את מטרות המלחמה מבלי לעבור דרך המעוז האחרון של חמאס בעזה. לתוכנית הפעולה יש מדרגות שונות עם יכולות עצירה ושינוי משימה בהתאם ללחץ שיופעל על ישראל.

רפיח מלחמת חרבות ברזל חמאס מצרים ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד