ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
דרמה לילית

השוטרים פרצו לקמפוס ועצרו עשרות מפגינים שהתבצרו במקום

משטרת ניו יורק פינתה את המתבצרים באוניברסיטת קולומביה. במהלך הפינוי נעצרו עשרות. האוניברסיטה מסרה: "המפגינים בחרו להסלים למצב מדאיג ובלתי נסבל - תוך השחתת רכוש, פריצת דלתות וחלונות"

השוטרים פרצו לקמפוס ועצרו עשרות מפגינים שהתבצרו במקום
שוטרים נכנסים לקמפוס בקולומביה צילום: צילום מסך

משטרת ניו יורק עצרה עשרות מפגינים באוניברסיטת קולומביה במהלך הלילה. המשטרה החלה המעצרים בסביבות השעה 21:00, שעון ארה"ב, לאחר שקיבלה אישור מהאוניברסיטה להיכנס לקמפוס.

משטרת ניו יורק הביאה רכב גדול עם רמפה כדי להגיע לחלון בקומה השנייה של המילטון הול, שלדברי גורמים רשמיים בקולומביה נכבש על ידי המפגינים. כחצי שעה לאחר מכן עשרות שוטרים חבושי קסדות החלו להיכנס לבניין דרך חלון שפרצו. המוני שוטרים נוספים נכנסו לקמפוס ברגל דרך השער הראשי.

במשטרה טענו שלא נעשה שימוש בגז מדמיע. המשטרה טוענת כי המפגינים חסמו את האולמות בכיסאות ורהיטים אחרים. היא פרסמה סרטון של שוטרים מפנים כיסאות ורהיטים מחדר מדרגות.

טל אפל ותמר לנדו, סטודנטים באוניברסיטת קולומביה, סיפרו ל‎אפי טריגר: "כמות השוטרים כאן מטורפת, הכי הרבה שוטרים שראינו בתקופה האחרונה. אבל המצב לא יחזור למה שהיה - אנטישמיות עתיקה הרימה את ראשה". 

אוניברסיטת קולומביה מסרה על הבקשה מהמשטרה לפנות את המפגינים: "קצת אחרי 21:00 הערב, משטרת ניו יורק הגיעה לקמפוס לבקשת האוניברסיטה. החלטה זו התקבלה כדי להחזיר את הביטחון והסדר לקהילה שלנו. אנו מצטערים שהמפגינים בחרו להסלים את המצב באמצעות מעשיהם". 

"לא נסכן את בטיחות הקהילה שלנו. אנו מאמינים כי הקבוצה שפרצה לבניין מנוהלת על ידי אנשים שאינם קשורים לאוניברסיטה. צמצמנו מאוד את מספר האנשים בקמפוס. במהלך היום, עדכנו את הקהילה שלנו לגבי הגישה לבנייני הקמפוס, ונמשיך לעשות זאת במהלך הימים הקרובים".

"המפגינים בחרו להסלים למצב מדאיג ובלתי נסבל - תוך השחתת רכוש, פריצת דלתות וחלונות וחסימת כניסות - ואנחנו מגיבים כראוי, כפי שהבהרנו מזמן", נכתב בהודעה. "הבטיחות של הקהילה שלנו, במיוחד של התלמידים שלנו, נותרה בראש סדר העדיפויות שלנו".

במקביל, עימותים קשים נרשמו אמש גם באוניברסיטת דרום פלורידה בטמפה. שוטרים השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות ועצרו כמה מפגינים פרו-פלסטינים.

אנטישמיות ארה''ב קולומביה משטרת ניו יורק ארה"ב אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד