ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
ארגון הטרור מתעקש

הדרישות של חמאס והמבצע ברפיח, האמריקאים ממתינים לתשובות

ישראל מתכוננת כעת למבצע ברפיח באופן הדרגתי, שכונה אחר שכונה. גורמים מצריים אמרו שישראל שיתפה איתם תוכנית המציגה כמה אזורים שצה"ל מתכנן לפגוע בהם

הדרישות של חמאס והמבצע ברפיח, האמריקאים ממתינים לתשובות
תמונות החטופים על חומות העיר העתיקה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פינוי אזרחי מרפיח לאזורים אחרים של עזה ייקח לפחות 10 ימים, כך לפי גורם בכיר באו"ם ששוחח עם ה'וול סטריט ג'ורנל', אך אם הם יועברו למצרים זה עלול לקרות מהר יותר.

מצרים מסרבת לקלוט פלסטינים, בגין איומים על הביטחון וחשש שהיא תערער מדינה פלסטינית עתידית. סוכנויות האו"ם וארגונים לא ממשלתיים בינלאומיים לא יסייעו בתהליך כי הם רואים בכך סוג של עקירה בכפייה.

האמריקאים אומרים שהתוכנית הישראלית להגנת אזרחים זקוקה לליטוש נוסף, ורוצים שישראל תראה כיצד יסופק מחסה, מזון וטיפול רפואי למאות אלפי פלסטינים שיעקרו עקב מבצע ברפיח.

בתגובה לחששות לגבי המחיר ההומניטרי, ישראל מתכננת כעת למבצע ברפיח באופן הדרגתי, שכונה אחר שכונה. גורמים מצריים אמרו שישראל שיתפה איתם תוכנית המציגה כמה אזורים שצה"ל מתכנן לפגוע בהם, שם לטענת ישראל נמצאים מחבלי חמאס במנהרות.

ה'וול סטריט ג'ורנל' דיווח כי לא ברור אם שני הצדדים יכולים להגיע להסכמה: חמאס רוצה שהפסקת האש תכלול נתיב לסיום הלחימה באופן קבוע, מטרה מנוגדת למטרה הסופית של ישראל להשמיד את חמאס.

ההצעה המדוברת אך ישראל טרם הסכימה לה, תתבצע בשני שלבים: הראשון יכלול שחרור של לפחות 20 עד 33 חטופים לתקופת רגיעה שיכולה להימשך עד 40 יום. לאחר מכן ניתן היה להאריך את השלב הראשון של ההפסקה בקצב של יום אחד לכל חטוף שישוחרר תמורת מחבלים רבים. 

ישראל בתמורה תשחרר 20 מחבלים פלסטינים עבור כל ילד, אישה אזרח, קשיש או חטוף פצוע. עבור כל חיילת שתשוחרר, ישראל תשחרר 40 מחבלות פלסטיניות, כאשר מחציתן עם עונשי מאסר עולם. המחבלים המשוחררים יוכלו להישאר בשטחים או להישלח לחו"ל. כחלק מההצעה, כוחות צה"ל ייסוגו ממסדרון המפריד בין צפון ודרום עזה.

השלב השני יכלול הפסקת אש בת שישה שבועות לפחות, שבמהלכה יסכימו חמאס וישראל על שחרור חטופים גדול יותר והפוגה ממושכת בלחימה שיכולה להימשך עד שנה.

הזרוע המדינית של חמאס הגיבה בחיוב בתחילה, אך בהמשך התלוננה כי אין כל התייחסות מפורשת לסיום המלחמה, כך אמרו גורמים מצריים לעיתון. יחיא סינוואר, מנהיג חמאס בעזה נחשב למקבל ההחלטות העיקרי בשיחות. 

נציגי חמאס ששהו בקהיר אמרו כי יתייעצו עם הזרוע הצבאית ועם פלגים נוספים בעזה ויחזרו למתווכים. אבל, לדבריהם, ההצעה כרגע אינה מספקת ערבויות ברורות שישראל רצינית לגבי השלב השני של העסקה.

 

חמאס מצרים חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד