ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
שוחחו על צו מעצר

בלינקן להרצוג: "הסיבה היחידה שעסקה לא תושג היא בגלל חמאס"

נשיא המדינה נפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי המבקר בישראל. מזכיר המדינה לנשיא: "אנחנו נחושים להשיג הפסקת אש שתחזיר את החטופים הביתה, ולהשיג אותה עכשיו"

בלינקן להרצוג: "הסיבה היחידה שעסקה לא תושג היא בגלל חמאס"
הנשיא הרצוג והשר בלינקן צילום: מעיין טואף / לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש הבוקר עם מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, המבקר בישראל.

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר לנשיא בפגישה: ״אני רוצה להודות לך על התמיכה החזקה ועל הבהירות המוסרית בדבריך לגבי נסיבות האירוע הנוראי הזה, המלחמה שנכפתה עלינו, הזוועות שחווינו, כמו גם לגבי מצבם של החטופים. אנו מייחלים לחזרתם המיידית, והיא צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של הקהילה הבינלאומית. על הקהילה הבינלאומית לקבל החלטה בפה אחד כי שחרור החטופים הינו בעדיפות עליונה".

הרצוג הוסיף: "אני רוצה להוסיף גם מהבחינה הזו, ומבחינות אחרות, שבעוד אנו מנהלים מלחמה על מנת להגן על אזרחינו ולייצר עתיד שונה במזרח התיכון, אויבינו וגורמים אחרים מנסים לערער על התהליך תוך שימוש בפורומים משפטיים בינלאומיים שהוקמו על מנת לקיים סדר עולמי הרודף שלום, ואחר הערכים והנורמות שכולנו מאמינים בהם בעולם המודרני. במיוחד, המאמצים שנעשים בבית הדין הפלילי הבינלאומי".

הנשיא המשיך: "לישראל מערכת משפטית חזקה מאוד, מערכת שיפוט ואכיפת חוק איתנה מאוד והיא נוקטת בצעדים משפטיים החל מהרשויות הגבוהות ביותר בארץ ועד האזרח הפשוט ביותר. אנחנו מאוד גאים בכך. שלטון החוק הבינלאומי בנוגע לעקרון המשלימות הוא נורמה עולמית בסיסית של עולם המשפט, ולכן הניסיון להשתמש בבית הדין הפלילי הבינלאומי נגד ישראל, הנלחמת בטרור, מהווה סכנה ברורה ונוכחת לדמוקרטיות, לחירות ולשלום. אומות הרודפות אחר נורמות המשפט הבינלאומי, וכל בעלי בריתנו וחברינו - יש להתנגד  ולדחות כל מאמצים כאלה. תודה רבה לך".

מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן: "תודה אדוני הנשיא. כמו תמיד, טוב מאוד לפגוש אותך גם בזמנים קשים אלה. אנחנו נחושים להשיג הפסקת אש שתחזיר את החטופים הביתה, ולהשיג אותה עכשיו. הסיבה היחידה שעסקה לא תושג היא בגלל חמאס. יש הצעה על השולחן, וכפי שאמרנו, בלי עיכובים, בלי תירוצים. עכשיו זה הזמן. הזמן עבר מזמן להחזיר את החטופים הביתה למשפחותיהם".

עוד אמר: "יחד עם זאת, גם כשאנחנו פועלים בנחישות בלתי פוסקת להשיג את הפסקת האש שתחזיר את החטופים הביתה, עלינו להיות ממוקדים גם באנשים בעזה שסובלים מהאש הצולבת שחמאס יצרו, ולכן מתמקדים בהשגתה. הסיוע שהם צריכים: האוכל, התרופות, המים, המחסה, הם במחשבות שלנו ובעבודה שאנחנו עושים. אני מצפה לדון איתך על כל זה וגם על עניינים רבים נוספים. תודה".

הנשיא הרצוג אנתוני בלינקן ארצות הבירת חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד