ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
מנצלת את המלחמה בעזה

במטרה להחמיר את המתיחות, רוסיה מלבה את המחלוקת בארה"ב

הרוסים משתמשים בבינה מלאכותית, חשבונות מזויפים במדיה חברתית, כמו גם עלייה בתעמולה של כלי תקשורת ממלכתיים ברוסיה

במטרה להחמיר את המתיחות, רוסיה מלבה את המחלוקת בארה"ב
אילוסטרציה צילום: unsplash

רוסיה מנסה לנצל את הוויכוח בארה"ב על המלחמה של ישראל בעזה באמצעות תעמולה גלויה וסמויה, במטרה להחמיר את המתיחות הפוליטית בארה"ב ולהכתים את התדמית העולמית של וושינגטון, כך לפי שני מקורות הבקיאים במודיעין האמריקני ששוחחו עם רשת NBC.

במלחמת הסייבר המתמשכת שלה נגד ארה"ב, רוסיה העבירה את המיקוד שלה בחודשים האחרונים לסכסוך ישראל-חמאס , בניסיון ללבות את המחלוקות הקיימות במערב ולהציג את וושינגטון כמי שמעודדת אלימות.

המאמץ הרוסי כולל שימוש בבינה מלאכותית, חשבונות מזויפים במדיה חברתית, כמו גם עלייה בתעמולה של כלי תקשורת ממלכתיים ברוסיה. המקורות סירבו לשתף דוגמאות של בוטים שנוצרו על ידי רוסיה ברשתות החברתיות כדי להימנע מחשיפת שיטות איסוף מודיעין אמריקאי.

על פי הדיווח רוסיה הכחישה את ההאשמות שהיא מפיצה דיסאינפורמציה בחו"ל. דובר שגרירות רוסיה לא הגיב לבקשת תגובה מרשת NBC.

בכתבה על הפגנות פרו-פלסטיניות בקמפוסים אמריקאיים, ערוץ ספוטניק המנוהל על ידי המשטר הרוסי, הזכיר לצופים כי ארבעה סטודנטים נהרגו בשנות ה-70 בהפגנה נגד המלחמה בוייטנאם במהלך מחאה באוניברסיטת קנט סטייט באוהיו.

כותרת נוספת מחשבון הפייסבוק של ספוטניק: "איך מחוקקים בארה"ב מגבילים את זכותם של סטודנטים להפגנות שלוות? מחוקקים בארה"ב הראו שוב היכן טמונה אהדתם בסכסוך ישראל-פלסטין, על ידי פיזור מחאות סטודנטים נגד מרחץ הדמים ברצועת עזה".

בשבעת השבועות הראשונים לאחר המתקפה ב-7 באוקטובר על ישראל, פוסטים בפייסבוק בתקשורת הממלכתית הרוסית, של פרשנים פרו-רוסים ודיפלומטים רוסים עלו בצורה דרמטית - ב-400 אחוז.

חלק מהפוסטים מתארים קונספירציות אפלות באוקראינה. ערוץ RT הרוסי, בשפה הערבית פרסם, טענה כי שכירי חרב אוקראינים נלחמים עם כוחות ישראליים בעזה. דמיטרי מדבדב, נשיא רוסיה וראש הממשלה לשעבר, צוטט בתקשורת הרוסית כי מחבלי חמאס השתמשו בנשק של נאט"ו שסופק לאוקראינה.

בנובמבר האחרון, צרפת האשימה רשת מקושרת לרוסיה בהגברת האנטישמיות על ידי הפצת תמונות גרפיטי של מגני דוד על בניינים בפריז עם 2,589 פוסטים בפלטפורמת המדיה החברתית X. 

רוסיה גם מפיצה דיסאינפורמציה כדי לפגוע בנשיא ג'ו ביידן ודמוקרטים לפני הבחירות בארה"ב, בשימוש בחשבונות ובוטים מזויפים, כך דיווחה רשת NBC.

ההתקפות על ביידן הן חלק ממאמץ מתמשך של מוסקבה לפגוע בסיוע הצבאי האמריקאי לאוקראינה ותמיכת ארה"ב בנאט"ו.

רוסיה גם מנהלת קמפיין דומה באירופה כדי לערער את התמיכה באוקראינה. צרפת, גרמניה ופולין האשימו את רוסיה בהפצת תעמולה כדי לנסות לעצב את תוצאות הבחירות לפרלמנט האירופי ביוני הקרוב.

 

 

מלחמת חרבות ברזל מלחמת אוקראינה רוסיה חמאס ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד