ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
לעומדים בקריטריונים בלבד

הפיילוט החדש: תתכוננו לקבל שיחת טלפון מלשכת הוצאה לפועל

עובדות ועובדי לשכות ההוצאה לפועל בפיילוט, יבצעו שיחות טלפון יזומות אל החייבים בימים שני או רביעי בין השעות 16:00 עד 18:30 (ובשבועות של ימי הזיכרון בימים רביעי או חמישי באותן שעות) ויקבלו כקהל את אותם חייבים למפגשי שירות מתואמים מראש בשעות אלה

הפיילוט החדש: תתכוננו לקבל שיחת טלפון מלשכת הוצאה לפועל
משרדי הוצאה לפועל צילום: פלאש 90

כידוע, רשות האכיפה והגבייה יצאה לפני למעלה משנה בפיילוט של גבייה יזומה, שמטרתו להניע חייבים לשלם את מלוא החוב, על מנת להביא לסגירת התיק בסמוך לפתיחתו, וזאת על מנת לחסוך בתפיחת ריביות ובתוספת הוצאות ושכר טרחה משמעותיים. הפיילוט התקיים בלשכות ההוצאה לפועל בנתניה, בכפר סבא, ברמלה, בפתח תקווה, ברחובות, בראשון לציון, בתל אביב, בצפת, בחיפה, בקריות, בחדרה, בטבריה, בעכו, בנצרת, בירושלים ובבאר שבע.

פיילוט זה תוכנן להימשך אחרי חגי תשרי תשפ"ד, אך לאור אירועי ה-7 באוקטובר, מלחמת חרבות ברזל ומאחר והרשות פעלה במשך למעלה מחצי שנה במתכונת חירום, לא נקטו הליכים כנגד אוכלוסיות רבות ואלו צפויות בהמשך לשוב לתהליכי הגבייה. כעת, לאחר חופשת חג הפסח ובטרם ישובו מלוא ההליכים על כנם, תמשיך הרשות את הפיילוט ובמסגרתו יסייעו בלשכות, בין היתר, לחייבים שלא ננקטו נגדם הליכים עד כה לאור מצב החירום. 

במסגרת הפיילוט, נבחרו תיקי הוצאה לפועל בעלי פוטנציאל הצלחה גבוהה, על פי קריטריונים מוגדרים, שעיקרם: תיק הוצאה לפועל יחיד לחייב, התיק נפתח במהלך השנתיים האחרונות, סכום החוב בתיק הוא עד 5000 ₪ נכון למועד פתיחתו, אין עיכוב הליכים בתיק, קיים אישור מסירה כדין לחייב, התיק אינו כלול בהליך חדלות פירעון והחוב אינו נגבה במסלול המקוצר.

כאמור, הפיילוט יתחדש עתה בפעימה השלישית החל מהיום, ה-1 במאי 2024, למשך חודשיים נוספים. לאחר מכן הוא צפוי להימשך עבור קהלי חייבים בעלי מאפיינים ייחודיים נוספים, כגון: חייבים צעירים, חובות משפחתיים, חייבים שאינם חייבים חוזרים ועוד. הכל כדי לייעל משמעותית את הגבייה היזומה, השירותית והרכה, מפחיתת ההליכים המשפטיים, ולהצליח בה עוד יותר.

עובדי לשכות ההוצאה לפועל בפיילוט, יבצעו שיחות טלפון יזומות אל החייבים בימים שני או רביעי בין השעות 16:00 עד 18:30 (ובשבועות של ימי הזיכרון בימים רביעי או חמישי באותן שעות) ויקבלו כקהל את אותם חייבים למפגשי שירות מתואמים מראש בשעות אלה. בשיחות ובמפגשים יבהירו העובדים/עובדות לחייבים את אופני הסדרת החוב ויציעו להם לשלם את החוב מרחוק. חייב או חייבת בפרויקט שלא יוכלו לשלם את כל החוב מרחוק בתשלום אחד, יוזמנו כאמור למפגש שירות בכל לשכה הקרובה למקום המגורים והכלולה בפרויקט, על בסיס זימון תור מראש, תור אשר ייקבע עבורם בידי עובדי ההוצאה לפועל המשתתפים בפיילוט זה.

חוב כספי בעלי חובות הוצאה לפועל רשות המסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד