ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
כך הוא אותר

פלסטיני התחזה לרופא בשערי צדק ואיים לפגוע במאושפזת

פלסטיני התחזה לרופא בבית חולים, גנב רכוש ממאושפזת וניסה להונות את הוריה בתואנת שווא כי נאלץ להכניסה לניתוח דחוף | פעילות מהירה של השוטרים בירושלים הביאה למעצרו

פלסטיני התחזה לרופא בשערי צדק ואיים לפגוע במאושפזת
בית החולים שערי צדק צילום: דוברות בית החולים

בתאריך 19.4 מעט לאחר השעה 04:00 לפנות בוקר, התקבל דיווח ממחלקת הביטחון בבית החולים שערי-צדק בירושלים, על מקרה של גניבת כרטיס אשראי ומכשיר טלפון סלולרי ממיטתה של צעירה המאושפזת במוסד הרפואי. 

לאחר מקרה הגניבה, חייג הנאשם אל הוריה של הצעירה ודרש "כופר" בעבור הפלאפון.

פעולות חקירה מהירות ואיתור מיקום המכשיר הסלולרי, הצביעו כי הנאשם נמצא באזור העיר העתיקה בירושלים ותמונתו הופצה לכלל כוחות המשטרה באזור. בתוך זמן קצר, איתרו שוטרי יס"מ מחוז ירושלים את הנאשם במעשה כשהוא יוצא מתיפלת הבוקר בהר הבית ועצרו אותו בסמוך לשער השלשלת. בחיפוש שערכו על גופו, אותר הטלפון הסלולרי וכרטיס האשראי הגנובים ברשותו של הנאשם, והוא הועבר לחקירה בתחנת מוריה שבמחוז ירושלים.

מחקירת המקרה במשטרה ועפ״י עובדות כתב האישום שהוגש נגדו בימים האחרונים, עולה כי ערב קודם לכן (18.4), הגיע הנאשם, פלסטיני (26) השוהה בישראל שלא כחוק אל בית החולים שם הזדהה בתיעוד מזויף כתושב ירושלים, ובכך קיבל טיפול רפואי במרמה בביה"ח. 

בהמשך לכך, נכנס הנאשם אל חדרה של הצעירה המאושפזת במקום וגנב מרשותה את הפלאפון, כרטיס האשראי ותעודות נוספות.

בהמשך התקשר הנאשם אל אמה של הצעירה והזדהה בפניה ״כד"ר אחמד״. בשיחה זו ציין בפניה שמצבה הבריאותי של בתה החמיר ועל כן הוא מכניס אותה לניתוח. עוד הוסיף בשיחתם, כי הוא מבקש לקבל את קוד כרטיס האשראי על מנת לחייב על הוצאות הניתוח שבדה מלבו. 

לאחר זמן קצר, שב הנאשם וחייג פעם אחר פעם להורים המודאגים תוך שאיים כי במידה ולא ישתפו עמו פעולה בהקדם וייענו לדרישותיו, יפגע בבתם. 

בעקבות דיווח מידי מצד הוריה למחלקת הביטחון בבית החולים, הוצבה אבטחה סביב מיטת הבת. במקביל שוטרי תחנת מוריה הוזעקו אל בית החולים והחלו בחקירת המקרה. חוקרי המשטרה ביצעו מגוון פעולות לאיתורו של הנאשם והוא נעצר על ידי שוטרי יס"מ ירושלים בעיר העתיקה, כאמור. 

בחקירתו, התברר שהספיק להשתמש בכרטיס האשראי שגנב במכונות אוטומטיות. 

בסיום החקירה גובשה נגדו תשתית ראייתית ומעצרו הוארך מעת לעת. יחידת התביעות במחוז ירושלים הגישה נגדו כתב אישום בגין עבירות של כניסה לישראל שלא כחוק, התחזות כאדם אחר במטרה להונות, קבלת דבר במרמה, גניבה, שימוש ברכיב חיוני באמצעי תשלום, ואיומים.

בית חולים פלסטיני שערי צדק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד