ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
"חתיכת סיבוב מפואר"

הציטוט המעוות והעוול התקשורתי: העיתונאים מבקרים

"חתיכת סיבוב מפואר עושים הבוקר על השרה אורית סטרוק. מי שיאזין לראיון המלא יישמע שהיא מבקרת את העובדה שהעסקה שעל הפרק למעשה תפקיר את רוב החטופים"

הציטוט המעוות והעוול התקשורתי: העיתונאים מבקרים
גלי צה"ל. אילוסטרציה צילום: מתוך טוויטר

בחשבון ה-X של גל״צ פורסם הבוקר (רביעי) ציטוט מראיון של שרת ההתיישבות אורית סטרוק בתחנה שבו אמרה לכאורה⁩: "העסקה - איומה ונוראה, לממשלה שזורקת הכל לפח בשביל להחזיר 22 או 33 איש אין זכות קיום".

עד מהרה החלו פוליטיקאים מהשמאל בניצוחו של ראש האופוזיציה יאיר לפיד, לצד עיתונאים מהשמאל לפרסם גינויים בוטים נגדה.

אולם השרה טוענת שדבריה עוותו והוצאו מהקשרם. היו כמה עיתונאים הגונים אפילו מעיתון 'הארץ' שחזרו לראיון, האזינו לו מתחילתו ועד סופו ולא מצאו את הציטוט המיוחס לה שהוציא אותה בעין רעה ובשעות האחרונות היא סופגת בגין אותו ציטוט מעוות מתקפות קשות וחריפות.

הכתב המדיני של 'חדשות 12', ירון אברהם הגיב וכתב ברשתות: "חזרתי לראיון של סטרוק. נעשה לה עוול. אמנם אני חושב שהתנסחה באופן לא רגיש וגם לא חכם, אבל דבריה הוצאו מהקשרם".

כתב 'הארץ', חן מענית הגיב וכתב: "האזנתי עכשיו לראשונה לדברים של אורית סטרוק אצל אפי טריגר בגל"צ. אני אומנם לא מסכים איתה אבל חושב שעמדתה לגיטימית. סטרוק טוענת שעסקה לשחרור של 22 חטופים במחיר מאוד גבוה עכשיו, משמעותה הפקרתם למוות של שאר החטופים".

שי ניב, לשעבר עיתונאי 'גלובס' וכיום מגיש בגל"צ טוען גם הוא שנעשה לשרה עוול גדול. "חתיכת סיבוב מפואר עושים הבוקר על השרה אורית סטרוק. מי שיאזין לראיון המלא יישמע שהיא מבקרת את העובדה שהעסקה שעל הפרק למעשה תפקיר את רוב החטופים. היא גם מציינת שהעסקה מנוגדת ליעדים הכתובים של הממשלה, שכוללים את סוגיית החטופים. אפשר לבקר את סטרוק בלי לעשות מניפולציה מהדברים שלה", סיכם ניב.

כתב 'כיפה', אלעד הומינר כתב: "מה שעשו היום בגלי צה"ל לשרה אורית סטרוק הוא פשוט בלתי מתקבל על הדעת. תקשורת פח".

"האם סטרוק אמרה ש"בשביל ממשלה שזורקת הכל לפח בשביל להחזיר 22 או 33 איש אין זכות קיום"? אמרה. האם דבריה הוצאו מהקשרם? ברור וכמובן שכן, ובצורה קיצונית כאילו לא איכפת לה מהחטופים". 

"בדבריה אמרה שעִסקה של 22 או 33 חטופים היא גזר דין מוות על שאר החטופים. מותר לחלוק מכל וכל על סטרוק ועל דעותיה, אבל אם יש בכם טיפת הגינות לכו והאזינו לכל הריאיון (פחות מ-7 דקות, בדקה ה-84 של ההקלטה). בכל אופן הנה הדברים המרכזיים בראיון (מהירות 1.4) שאותו חתכתי בשבילכם, רק כדי שתגלו שלסטרוק איכפת מאד מהחטופים, מהלוחמים ומהתושבים שזרוקים במלונות". כך הומינר.

בלשכת השרה סטרוק מפרסמים את הדברים המלאים שאמרה בראיון, מילה במילה:

"הממשלה יצאה למלחמה עם החלטה ברורה על יעדי המלחמה, יעדי המלחמה שנקבעו על ידי הממשלה, והם כתובים במסמך כתוב - אני הלכתי לראות ולקרוא בעיון את המסמך הזה במזכירות הממשלה - יעדי המלחמה כוללים:

את פירוק והשמדת כל היכולות של החמאס בעזה צבאיות, שלטוניות כלכליות.

את יצירת תנאים להשבת החטופים

ואת הסרת כל איום מעזה כלפי ישראל לאורך זמן רב. 

העסקה הזאת מפנה עורף לכל שלושת היעדים האלה, כולל היעד של יצירת תנאים להשבת החטופים! 

כי מה היא בעצם אומרת?

עכשיו תחזיר מספר קטן של חטופים, והאחרים - אין לך כבר במה לשלם, אלא באמת בהפסקה טוטאלית של המלחמה, למי שבכלל מאמין שאחרי שנאפשר לאוכלוסיה גדולה מאוד לחזור לצפון הרצועה, שנניח שהיא אזרחית, אבל היא בוודאי משבשת ומאיימת ולא מאפשרת לצה''ל לפעול שם, אז מי שמאמין שיהיה אפשר בכלל לחדש את המלחמה. 

בעצם אתה אומר כל שאר החטופים השבתם...

המראיין אפי טריגר: אבל בינתיים, יש את מה שמכונה חטופים בקטגוריה ההומניטרית, כל יום הוא גיהינום אצל כולם.

סטרוק: "אני שואלת אותך, הירש גולדברג - הוא הומניטרי או לא הומניטרי? עומרי מירן - הוא הומניטרי או לא הומניטרי? האנשים האלה ישארו מאחור, ולא יהיה לנו במה לשלם עבורם אלא בהפסקת המלחמה! וזה עוד לפני שאמרנו שבתשלום הנוכחי אתה מפקיר את תושבי שדרות, אתה מפקיר את כל תושבי עוטף עזה, 
אתה מפקיר את תושבי הצפון שיושבים בתנאים-לא-תנאים ומצפים שאנחנו נסיים את המלחמה בעזה ונעבור לטפל במה שקורה בצפון,  אתה מפנה עורף לביטחון מדינת ישראל, וגם לחטופים שלא כלולים בעיסקה הנוכחית!".

"ואתה בעצם אומר שאתה מסתפק רק ב20 או 33 חטופים, זה לא משנה באמת. זו עיסקה מופקרת שמפנה עורף למטרות המלחמה שאנחנו בשמם הוצאנו חיילים למלחמה, שחלקם לא שבו!". כך סטרוק בראיון.

אורית סטרוק גלי צה"ל שחרור חטופים ירון אברהם שי ניב חן מענית סילוף עסקת חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד