ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
בתום דיון 

ועדת הכנסת בחרה את נציגיה לאסיפה הבוחרת את הרבנים הראשיים

אושרו בוועדת הכנסת חמשת נציגי הכנסת לאסיפה הבוחרת את הרבנים הראשיים: אליהו ברוכי, יצחק קרויזר, אתי עטיה, מתן כהנא ויוליה מלינובסקי. האסיפה הבוחרת כוללת 150 חברים: 80 רבנים ו- 70 נציגי ציבור, מתוכם 5 חברי כנסת

ועדת הכנסת בחרה את נציגיה לאסיפה הבוחרת את הרבנים הראשיים
הרבנים הראשיים הגר"י יוסף והגר"ד לאו צילום: חיים גולדברג - פלאש 90

ועדת הכנסת בראשות ח"כ אופיר כץ בחרה הבוקר (רביעי) ובתום דיון סוער את חמשת נציגי הכנסת לאסיפה הבוחרת את הרבנים הראשיים ואת חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל, לפי חוק הרבנות הראשית לישראל.

הנציגים שנבחרו: ח"כ אליהו ברוכי (יהדות התורה), ח"כ יצחק קרויזר (עוצמה יהודית), ח"כ חוה אתי עטיה (הליכוד), ח"כ מתן כהנא (המחנה הממלכתי) ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו).

יצוין כי האסיפה הבוחרת כוללת 150 חברים: 80 רבנים ו-70 נציגי ציבור, מתוכם 5 חברי כנסת.

נציגי הכנסת נבחרו בהצבעה גלויה, מתוך שבעה חברי וחברות כנסת שהגישו את מועמדותם, בהתאם להליך הקבוע בסעיף 66(ג) לתקנון הכנסת.

ח"כ טלי גוטליב שהגישה את מועמדותה אמרה: "אני לא אקח חלק בשיטת הדילים, אני אדם שמפעיל את הראש. העם צריך שחברי הכנסת שיהיו חלק מהאסיפה הבוחרת יצטרכו להפעיל שיקול דעת".

ח"כ יוליה מלינובסקי אמרה: "אין לנו רבנים ראשיים אחרים ואין לנו רבנות אחרת. בשביעי באוקטובר החמאס טבח בכולנו מבלי לבדוק את רמת הדתיות שלנו ואת הזיקה שלנו לדת. תפקיד הרבנות לשרת את כל אזרחי ישראל, זאת משימתי וזה מה שחשוב לי".

בחירות לרבנות טלי גוטליב יוליה מילינובסקי מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד