ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
הניתוח המכריע

שמונה טיסות בשלוש שנים: ניתוחי ההשתלה של עמנואל בן העשר

עמנואל אקדמאי הוא ילד חכם ומוכשר חמוד ומוצלח, אבל הוא לא ילד רגיל • בשנתיים הראשונות לחייו היה מחובר למכשיר הנשמה, כיום הוא מתפקד באופן מלא בכוחות עצמו ולומד בתלמוד תורה רגיל עם בני גילו, אך יש לו עוד כברת דרך כדי להיראות כמו כולם • אתמול הוא הגיע לארה"ב, ובעוד כשבועיים יערך הניתוח המכריע

שמונה טיסות בשלוש שנים: ניתוחי ההשתלה של עמנואל בן העשר
לקראת ניתוח גורלי צילום: באדיבות המצלם

המסע של עמנואל: לקראת יום הולדתו העשירי, עמנואל אקדמאי לא מפסיק להתרגש. לא על יום ההולדת הוא חושב עכשיו, אלא על מה שיבוא לאחריו, אתמול- מיד אחרי חג הפסח המריא עמנואל יחד עם אביו לפילדלפיה שבארה"ב, שם הוא צפוי לעבור ניתוח השתלה בבית החולים צ'אפ.

עוזרים לעמנואל לחייך כמו כולם! מקליקים כאן עכשיו>>>

הוא נולד פג, ובמשך השנתיים הראשונות לחייו היה מחובר לאינקובטור ובהמשך למכונת הנשמה. רק אחרי שנתיים יצא בפעם הראשונה בחייו מבית החולים, ונשם אוויר בחלל הפתוח.

במקביל הוא למד להתרגל לכך שהוא נראה שונה מכולם. אוזן אחת חסרה לו וכן חצי לסת. הדבר גרם לכך שפניו קיבלו מראה מעוות ולא סימטרי בעליל. מדובר בעיוות שאי אפשר לפספס, וכל מי שעובר לידו נועץ בו מבט. עמנואל כבר מכיר ורגיל לכך שמסתכלים עליו, אבל למרות שהוא לא מכיר מציאות אחרת, זה לא נעים לו בכלל.

לפני שלוש שנים הוא החל לעבור סדרת טיפולים. תחילה הושתלה לו אוזן, לאחר מכן היה צריך לעבור ניתוח כדי לשפר את ההשתלה ואת המראה של האוזן החדשה. לאחר מכן היה צריך לחזור לניתוח השלת לסת, ושוב לתקן ולסדר. ושוב ניתוח ועוד תיקון.

הוא כבר טס שבע פעמים לארה"ב בשלוש השנים האחרונות, וכעת הוא הגיע לארה"ב בטיסה השמינית.

באדיבות המצלםישיגו את הסכום הדרוש?צילום: באדיבות המצלם

הניתוחים לא פשוטים, ולא ממומנים על ידי קופת החולים. באין ברירה, נאלצת המשפחה לממן בכוחות עצמה את הניתוחים היקרים.

במשפחת אקדמאי שמונה ילדים. עמנואל הוא השישי מביניהם. הבת הראשונה כבר התחתנה בשעה טובה, ויחד עם אחיה הצעירים משתדלת גם היא לסייע לעמנואל להתמודד עם הקשיים הלא פשוטים שהוא חווה.

אביו של עמנואל, הנו סופר סתם ירא שמים, שכעת כותב ספר תורה לזכרם של החיילים שנפלו בקרבות במלחמת חרבות ברזל. האב ייקח אתו את הגווילים והדיו לארה"ב, וימשיך לעבוד ממקום שהותו בפילדלפיה. הוא מבטיח לזכות את כל התורמים לטובת הניתוח של בנו, גם בזכות בספר התורה שהוא כותב, להנצחתם של החיילים הקדושים שנפלו בקרבות.

בואו נעזור להם, בואו נסייע לעמנואל לעבור את הניתוח הנחוץ כל כך, כדי שהאוזן שלו תסודר ותיראה טוב יותר, וכדי שהלסת שלו תתוקן ופניו ייראו כמו כל ילד רגיל. הרופאים מבטיחים שבעזרת ה', אחרי שישלים את כל התהליך, שעדיין בעיצומו, עמנואל ייראה כאחד האדם ולא ישאר זכר לנכות שלו. אנחנו חייבים לעזור לו להגיע אל היעד הזה, כדי שיוכל לחיות את כל חייו הבוגרים כאחד האדם.

עוזרים לעמנואל לחייך כמו כולם! מקליקים כאן עכשיו>>>

 

קופת העיר ניתוח אסתטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד