ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
"עלילות דם מימי הביניים"

השגריר לשעבר: "לא אתפלא אם למפגינים יש קשר לארגוני הטרור"

ד"ר מייקל אורן, לשעבר שגריר ישראל בארה"ב, על המחאות באוניברסיטת קולומביה נגד ישראל: "הן משפיעות עלינו מאוד - גם מבחינה אסטרטגית וגם פוליטית" | עוד אמר: "נוצרה אווירה אנטי ישראלית ואנטי יהודית שמקורה בעלילות דם מימי הביניים"

השגריר לשעבר: "לא אתפלא אם למפגינים יש קשר לארגוני הטרור"
שוטרים נכנסים לקמפוס בקולומביה צילום: צילום מסך

על רקע המלחמה בין ישראל לחמאס נרשמו עימותים רבים באוניברסיטת קולומביה בניו יורק בין הסטודנטים התומכים בשני הצדדים. לבקשת ההנהלה, משטרת ניו יורק אף נכנסה לקמפוס על מנת לעשות סדר. אראל סג"ל ויריב אופנהייצר שוחחו ב־103fm עם ד"ר מייקל אורן, לשעבר שגריר ישראל בארה"ב, אשר הביע את דעתו בנושא.

לדבריו, "ההפגנות מעניקות למפגינים תחושה של קהילה, של משמעות בחיים. מרגיש טוב להתעטף בכאפיה, להשתלט על בניינים ולצעוק סיסמאות ריקות. זה משפיע עלינו מאוד - היהודים שם מרגישים מאויימים ומותקפים, גם פיזית".

עוד הוסיף: "מעבר לכך, ההפגנות משפיעות גם מבחינה אסטרטגית ופוליטית, כי הן מושכות את המפלגה הדמוקרטית שמאלה. ההשפעה הזאת תגיע לשיאה בכנס של הנשיאות של המפלגה בשיקגו הקיץ. זה יהיה שם". 

בהמשך ביקש לציין כי "הממשל לא אוהב את זה כי הוא זוכר שבשנת 68' קרה משהו דומה - השתלטות על אותו הבניין באוניברסיטת קולומביה. זה התחיל שם והתגלגל לקמפוסים אחרים, כך שנוצר כאוס גדול, והדמוקרטים הפסידו בבחירות".

בהמשך חשף: "התבקשתי על ידי הבוגרים היהודים של האוניברסיטה לייצג אותם מול התקשורת ובקונגרס. לפני כמה ימים יצאתי בקריאה לנשיא ביידן לחקור את מקורות המימון של אותן ההפגנות בקולומביה ובשאר הקמפוסים - אני לא אתפלא אם יש להם קשר לארגוני הטרור".  

לסיום הדגיש אורן כי "יש תפקיד לתעמולה בעידוד ההפגנות בקמפוסים - זה ברור, נוצרה אווירה אנטי ישראלית ואנטי יהודית שמקורה בעלילות דם מימי הביניים".

מייקל אורן ארצות הברית מחאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד