ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
נפל בידי המורדים

כולל טילים: נשק ישראלי שנמכר לקולומביה נגנב מבסיסי צבא

נשיא קולומביה גוסטבו פטרו אמר כי סוגי תחמושת רבים נעלמו משני בסיסים צבאיים במדינה הדרום אמריקאית. חלק מהם תוצרת ישראל, כמו טילי 'נמרוד'. התחמושת הגיעה לידי קבוצות מורדים בקולומביה, או אולי נמכרה באופן בלתי חוקי לקבוצות פשע מעבר לים

כולל טילים: נשק ישראלי שנמכר לקולומביה נגנב מבסיסי צבא
אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

צבא קולומביה איבד מיליוני כדורים, אלפי רימונים כולל טילים שהגיעו לארגוני פשע, כך אמר נשיא המדינה הקולומביאנית. הנשיא גוסטבו פטרו אמר כי החוסרים התגלו במהלך בדיקות בבסיסים צבאיים.

הוא האשים את ההיעלמויות בשחיתות פנימית, וטען כי אנשי צבא מכרו נשק לסוחרי נשק. שר הביטחון הקולומביאני אמר כי מתנהלות חקירות בנושא.

"הדרך היחידה להסביר חוסר מלאי, היא שבמשך זמן רב אנשים בכוחות המזוינים סוחרים בנשק של מדינת קולומביה", אמר הנשיא במסיבת עיתונאים.

לדבריו, החוסרים התגלו במהלך ביקורי פתע בשני בסיסים צבאיים - טולמאידה ולה-גוואג'ירה - ב-12 בפברואר וב-1 באפריל. בטולמאידה, היה מחסור של יותר מ-808,000 כדורים וכמעט 10,000 רימונים.

בלה גוואג'ירה נעלמו כמעט 4.2 מיליון כדורים, כולל יותר מ-9,300 רימונים. הנשיא פטרו אמר גם שהם איבדו שני טילי ספייק תוצרת ישראל, 37 טילי נמרוד תוצרת ישראל, ו-550 רימוני רקטות.

הוא אמר לעיתונאים שהתחמושת עדרה לקבוצות חמושות בתוך קולומביה, או הועברה להאיטי, או לשוק השחור הבינלאומי. "הדבר העצוב ביותר בזה הוא שאותו אמצעי לחימה בסופו של דבר פוצעים והורגים את אותם חיילים", אמר הנשיא הקולומביאני.

רוב כלי הנשק הללו מגיעים מארצות הברית, אם כי כלי נשק אחרים מגיעים גם מבלגיה, צרפת, ספרד, גרמניה, הונגריה ורוסיה.

למרות שרבים מכלי הנשק בקולומביה אינם חוקיים, הצבא הקולומביאני למעשה קונה את הנשק שלהם באופן חוקי ממדינות אחרות כמו ישראל. עם זאת, לאחרונה הפסיקה קולומביה לקנות נשק וכדורים מישראל במחאה על המלחמה בעזה.

קולומביה סבלה עשרות שנים של עימותים שבהם היו מעורבים כוחות ממשלה, קבוצות גרילה וכוחות חצי-צבאיים, יותר מ-450,000 בני אדם נהרגו בעימותים הללו. במקביל, קציני צבא הורשעו במספר אישומים בשחיתות ופגיעה בזכויות אדם.

רשת BBC דיווחה, כי הצבא הקולומביאני הוא אחד המצוידים הטובים ביותר באזור דרום אמריקה. קולומביה קיבלה מיליארדי דולרים מארצות הברית כדי להתמודד עם קרטלי הסמים.

 
קולומביה טילים רימונים כדורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד