י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
המסע אל החופש

עם מקל הליכה: בת 98 צעדה 10 ק"מ כדי להימלט מהרוסים

קשישה אוקראינית, בת 98, צעדה 10 קילומטרים לבדה כדי להימלט משטח שבשליטת רוסיה. הקשישה התאחדה עם המשפחה מספר ימים לאחר שנמלטה מהעיר בנעלי בית והשתמשה במקל הליכה

עם מקל הליכה: בת 98 צעדה 10 ק"מ כדי להימלט מהרוסים
קשישה אוקראינית מודה לחיילים האוקראינים: אילוסטרציה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

קשישה בת 98 נמלטה משטח אוקראיני אותו כבשה רוסיה באמצעות מקל הליכה וצעדה עשרה קילומטרים בנעלי בית. היא התאחדה עם משפחתה מספר ימים לאחר שהופרדו בזמן שנמלטו למקום מבטחים.

לידיה סטפניבנה לומיקובסקה ומשפחתה החליטו לעזוב את העיירה אוכרטין במזרח דונייצק, לאחר שכוחות רוסים נכנסו אליה בשבוע שעבר.

הרוסים התקדמו באזור כשהם פוגעים בכוחות המדוללים של אוקראינה באמצעות ארטילריה, מל"טים ופצצות.

"התעוררתי מוקפת ביריות מסביב וזה היה כל כך מפחיד", סיפרה לומיקובסקה בראיון שפרסמה משטרת דונייצק ודווח בגארדיאן הבריטי.

בתוך הכאוס של העזיבה, נפרדה לומיקובסקה מבנה ומשתי כלותיה, כולל אחת שנפצעה מרסיס מספר ימים קודם לכן. בני המשפחה הצעירים יותר נסעו בדרכים צדדיים אבל לידיה רצתה להישאר על הכביש הראשי.

עם מקל ביד, לומיקובסקה הלכה כל היום ללא מזון ומים כדי להגיע לשטח אוקראיני. לומיקובסקה אמרה שהיא נפלה פעמיים ונאלצה לעצור לנוח, היא גם ישנה בשלב מסוים לפני שהמשיכה במסעה.

"פעם אחת איבדתי שיווי משקל ונפלתי על עשבים שוטים. נרדמתי קצת והמשכתי ללכת. ואז, בפעם השנייה שוב נפלתי, אבל אז קמתי וחשבתי לעצמי, אני צריכה להמשיך ללכת, טיפין טיפין", אמרה לומיקובסקה.

פבלו דיאצ'נקו, דובר המשטרה, אמר לתקשורת המקומית שחיילים אוקראינים הבחינו בלומיקובסקה צועדת לאורך הכביש. הם מסרו אותה לידי שוטרים שמפנים אזרחים המתגוררים בחזית, הם לקחו אותה למקלט למפונים ויצרו קשר עם קרוביה.

לומיקובסקה אמרה שהיא שרדה את מלחמת העולם השנייה. "אני נאלצתי לעבור את המלחמה הזו, ובסופו של דבר, אני נשארת בלי כלום", אמרה. "המלחמה הזו לא הייתה כמו המלחמה הזאת. אף בית לא נשרף, אבל עכשיו, הכל בוער", אמרה.

מלחמת אוקראינה רוסיה קשישה מקל הליכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד