ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
גזירת הגיוס

30 גברים נהרגו כשניסו להימלט מאוקראינה

אוקראינים רבים מנסים להתחמק משירות צבאי בדרכים שונות. 30 גברים מתו כשניסו לברוח מהמדינה בשל חשש שיגויסו. 24 מהם מתו בנהר 'טיסה' בגבול עם רומניה, כך לפי משטרת הגבולות של אוקראינה

30 גברים נהרגו כשניסו להימלט מאוקראינה
המלחמה באוקראינה צילום: Pixabay

כ-30 גברים אוקראינים מתו בניסיון לחצות באופן לא חוקי את גבולות אוקראינה כדי להימנע מגיוס לצבא מחשש שיאלצו להילחם נגד רוסיה במלחמה שהחלה בפברואר 2022, כך אמר דובר משטרת הגבולות של אוקראינה לסוכנות הידיעות האוקראינית Ukrinform.

על פי הדיווח, חלקם איבדו את חייהם בזמן שניסו לחצות נהר או לחצות הרים. בסך הכל, מאז החלה הפלישה הרוסית בפברואר 2022, כ-30 אנשים מתו בניסיון לחצות את הגבול באופן לא חוקי.

אנדריי דמצ'נקו, דובר משטרת הגבולות של אוקראינה אמר כי מאז תחילת המלחמה חשפו משמר הגבול כ-450 קבוצות פשע שניסו להבריח אנשים מעבר לגבול.

למעט מקרים חריגים, גברים אוקראינים בין הגילאים 18 עד 60 אינם מורשים לעזוב את המדינה מכיוון שהם יכולים להצטרף לצבא האוקראיני, כך על פי החוק הצבאי של אוקראינה.

"ניסיונות לחצות את הגבול באופן בלתי חוקי מתרחשים מדי יום", אמר דמצ'נקו. "רוב הניסיונות הללו הם בגבול עם מולדובה ורומניה. המספר הגדול ביותר עם מסמכים מזויפים, בגבול עם פולין".

מוקדם יותר החודש הדובר דמצ'נקו אמר לתקשורת האוקראינית, כי בממוצע כ-10 גברים נעצרים מדי יום בניסיון לעזוב את אוקראינה באופן בלתי חוקי.

בנובמבר האחרון, ה-BBC פרסם דו"ח המבוסס על נתונים של מעברי גבול בלתי חוקיים מרומניה, מולדובה, פולין, הונגריה וסלובקיה, כי קרוב ל-20,000 גברים נמלטו מאוקראינה מאז תחילת המלחמה כדי להימנע מגיוס.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי גיוס לצבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד