ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
זכיתם לקדש שם שמים

ראש הישיבה לאדמו"ר: "70 שנה התעליתי באמונה וזכיתי לבן"

הגר"צ קושלבסקי בן ה- 88 שחבק בן ראשון אחרי כמעט 70 שנה הגיע לאדמו"ר מצאנז בחג הפסח והשניים שוחחו על הלידה שהסעירה את העולם היהודי. השיחה המלאה

ראש הישיבה לאדמו"ר: "70 שנה התעליתי באמונה וזכיתי לבן"
הגר"צ קושלבסקי אצל הרבי מצאנז צילום: משה גולדשטיין

ביקור מיוחד התרחש במעונו של האדמו"ר מצאנז בחול המועד פסח, כאשר לביתו הגיע הגאון רבי צבי קושלבסקי ראש ישיבת 'היכל התורה' שזכה לחבוק לפני כחודשיים בן ראשון אחרי עשרות שנות ציפייה.

בכניסתו הביא הרב לאדמו"ר את ספרו 'תורת צבי' ואמר בענווה.. שלכאורה לא יהיה לרבי חידושים... והרבי ענה: בוודאי שיהיה.

בתחילת השיחה שאלו הרבי האם הוא הוציא בעבר קונטרסים בשם 'בית התלמוד' ואישר את הדבר, ואז אמר לו הרבי שזוכר כי לפני למעלה מ-50 שנה זה הגיע לאביו מרן ה'שפע חיים' מצאנז זי''ע.

משה גולדשטייןהגר"צ קושלבסקי מגיש את ספרוצילום: משה גולדשטיין

וכאן אמר לו הרבי מצאנז: זכיתם לקדש שם שמים.. וענה הרב קושלבסקי: הקב"ה נתן לי מתנה מיוחדת משמים, אני קצת "מאמין" גדול והאמנתי באמונה שלמה כל השנים שזה המצב הכי טוב כי כך רוצה הקב"ה. כך 70 שנה התעליתי באמונה תמימה ושלמה ולאחריה קיבלתי את הברכה בהולדת בני.

ואז אמר לו הרבי מצאנז ווארט בשם ה'ישועת יעקב' שכתב: הקב"ה אמר לאברהם אבינו בפרשת הולדת יצחק אבינו "אל תרא אברם כי אנוכי מגן לך".. שבדרך כלל שיש נס לאדם זה מנכה לו מזכויותיו אבל זה רק בנס שיש לאדם עצמו, אבל בנס שמביא עמו קידוש השם זה מעצים את הזכויות.

"היום" המשיך הרבי, זה דור שצריך תמיד לחזק ולהשריש את האמונה וביטחון בקרב בני ישראל, אבי זצ"ל היה אומר תמיד שרואים היום בחוש שהקב"ה מלא כל הארץ כבודו.. מי שלא רואה הוא ממש כמו עיוור.

בסיום הביקור אמר לו הרבי, הקב"ה אינו עושה טוב למחצה, בטוחים אנו שיזכה שהילד יגדל לתורה ולמעשים טובים ושיראו ממנו הרבה נחת. בסיום הביקור ליווה אותו הרבי על לפתח הבית ונפרדו לחיים ולשלום.

 
הרב צבי קושלבסקי הרבי מצאנז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד