ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
פנה לרה"מ ולרמטכ"ל

המבקר יחל בבדיקת המחדלים של מתקפת הפתע: "שתפו פעולה"

המבקר הודיע כי יתחיל בבדיקת המחדלים שהובילו למתקפת הפתע - ופנה לנתניהו ולרמטכ"ל: "מלאו את חובתכם החוקית לשתף פעולה עם ביקורת המדינה"

המבקר יחל בבדיקת המחדלים של מתקפת הפתע: "שתפו פעולה"
מחבלי חמאס על טנק ישראלי בגבול צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן שלח היום (רביעי) מכתבים לראש הממשלה בנימין נתניהו ולרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי בדרישה למלא אחר חובתם החוקית לשתף פעולה עם ביקורת המדינה ולמסור כל מסמך הנדרש לצורך הביקורת.

המבקר צפוי לתחיל בבדיקת המחדלים שהובילו למתקפת בשמחת התורה ואלו שהתבררו לאחריה. "חובתי הציבורית והערכית כמבקר המדינה היא לבצע ביקורת מקיפה על המחדל הגדול בתולדות המדינה, טבח שמחת תורה בשבעה באוקטובר", אמר המבקר אנגלמן. אנשי משרדי נמצאים כעת בעיצומה של ביקורת בעשרות נושאים ואנו בודקים את התנהלות כלל הדרגים - המדיני, הצבאי והאזרחי".

לדבריו, " אחרי יותר מחצי שנה של מלחמה, אזרחי ישראל זכאים לתשובות בדבר אחריותם של כלל הגורמים, הנסיבות והאחראים למחדל - ומוסד מבקר המדינה נחוש לספק אותן".

"לאחר שהביקורת החלה בדרג המדיני והאזרחי, במשרד הביטחון ובגופי הביטחון השונים - היא תחל כעת את פעילותה בצורה מדורגת אף בצה"ל. על ראש הממשלה והרמטכ"ל להורות לאנשיהם לפעול על פי החוק ולשתף פעולה עם צוותי הביקורת, באופן שיבטיח את ביצועה כמתחייב בחוק".

מבקר המדינה מלחמת חרבות ברזל צה"ל מתקפת ה-7 באוקטובר מתניהו אנגלמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד