ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
בדיון בכנסת

חה"כ רוט: "הפקחים בתח"צ בירושלים מתנהגים בבריונות"

את הדברים אמר ח"כ רוט בדיון בוועדה לפניות הציבור של הכנסת בעניין התנהלות הפקחים בתחבורה הציבורית בירושלים. זאת על רקע התלונות הרבות מהציבור על ההתנהגות הבריונית של הפקחים, תהה ח"כ רוט: "האם יש להם הטבות על ריבוי קנסות?"

חה"כ רוט: "הפקחים בתח"צ בירושלים מתנהגים בבריונות"
חה"כ רוט בוועדה צילום: באדיבות המצלם

יחס משפיל, מזלזל, ביריונות, אטימות ושימוש בכוח פיזי, הם חלק ממאפייני התנהלות הפקחים בתחבורה הציבורית בירושלים, כך עולה משלל עדויות ותלונות של משתמשי תחבורה ציבורית. באופן לא מפתיע, התלונות מגיעות בעיקר מנוסעים בשכונות חרדיות, נשים עם ילדים ומשתמשים "חלשים" יחסית. 

בדיון מיוחד שנערך למרות הפגרה בוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ יצחק פינדרוס, דנו הח"כים בדרכים לבלימה מיידית של התופעה החמורה. סגן יו"ר הכנסת ח"כ משה רוט הדגיש בדבריו את היחס המפתיע לו זוכות נשים חרדיות: "העדויות מגיעות בעיקר מקווים מסויימים, שעוברים בשכונות עם נוסעים "חלשים" יותר, נשים עם עגלות ילדים שלא יכולות להתמודד עם בריונות הפקחים".

בראשית דבריו הודה ח"כ רוט ליו"ר הוועדה ח"כ פינדרוס שכינס את הוועדה במהלך פגרת הכנסת, כדי לדון בנושא הכואב. במיוחד כעת בזמן בין הזמנים, ולאחר חול המועד בו הרבה הציבור להשתמש בתחבורה הציבורית העירונית.

בדבריו הציף רוט את אחד מהמקרים הרבים שהגיע לשולחנו. "במהלך החורף הירושלמי האחרון, בשיא הגשם, עלתה לאוטובוס אישה חרדית עם עגלת תינוק. יחד איתה עלו לאוטובוס שלושה פקחים שעמדו בתחנה. בזמן הקצר שהיא ניסתה לייצב את העגלה ולהעמיד אותה במקום מתאים כדי ללכת ולתקף את הרב קו שברשותה, ניגש אליה פקח ודרש ממנה להציג את הרב-קו המתוקף. כשהיא ניסתה להסביר לו שהיא הרגע עלתה – יחד איתו – לאוטובוס והיא רק מעמידה את העגלה והולכת לתקף, הוא ושני חבריו הקיפו אותה והתנפלו אליה בצעקות", סיפר ח"כ רוט לנוכחים ההמומים בדיון והוסיף כי הנוסעת אף קיבלה קנס כספי כשהיא ממררת בבכי. "לא להאמין, אבל הסיפור הזה קרה בירושלים עיר הבירה שלנו, לא לפני הרבה זמן".

ח"כ רוט אמר כי לאחר שקיבל את הפניה, נכנס לעובי הקורה והחל לבדוק לעומק את התופעה. "גיליתי שזה לא מקרה חריג, אלה מעשים שבכל יום. הפקחים בתחבורה הציבורית בירושלים מתנהגים כמו מאפיה. אולי יש להם הטבות על ריבוי קנסות?", תהה ח"כ רוט.

נקודה בעייתית חמורה נוספת שהעלה ח"כ רוט בדיון היא מערכת התשלומים המסורבלת והלא יעילה. לדבריו, גם מי שכבר מבקש לשלם את הקנס (אשר במקרים רבים אינו מוצדק), נתקל במערכת בעייתית ולא נגישה. "בדקתי את המערכת בעצמי, ולא הצלחתי לשלם קנס פשוט. שירות הלקוחות לקוי ולא נותן מענה לבעיות והמערכת האלקטרונית גם היא מסורבלת ולא מאפשרת תשלום קנסות בקלות". 

לבקשתו של ח"כ רוט, הבטיח יו"ר הוועדה ח"כ פינדרוס כי הועדה תמשיך לעקוב אחרי הטיפול בסוגיית ההתנהלות הבריונית של הפקחים בתחבורה הציבורית בירושלים.

 
משה רוט תחבורה ציבורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד