ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
ארה"ב מתנגדת לצווים

ישראל מאיימת להעניש את הרשות הפלסטינית ולהביא לקריסתה

בכירים ישראלים הבהירו לממשל ביידן שאם בית הדין בהאג יוציא צווים נגד בכירים ישראלים, ישראל תטיל את האחריות על הרשות הפלסטינית, ותנקוט בצעדים חריפים נגדה

ישראל מאיימת להעניש את הרשות הפלסטינית ולהביא לקריסתה
נתניהו ואבו מאזן צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ישראל התריעה בפני ממשל ביידן כי אם בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג יוציא צווי מעצר נגד בכירים ישראלים, ישראל תנקוט בצעדים נגד הרשות הפלסטינית שעלולים להוביל לקריסתה, כך אמרו בכירים ישראלים ואמריקנים לאתר וואלה.

על פי הדיווח, ישראל העבירה מסרים לארה"ב בכמה ערוצים לפיהם יש לה מידע שמצביע על כך שהרשות הפלסטינית לוחצת על משרד התובע בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג כדי שיוציא צווי מעצר נגד בכירים ישראלים.

ישראל הבהירה לממשל ביידן כי אם בית הדין יוציא צווי מעצר כאלה, ישראל תראה ברשות הפלסטינית כאחראית ותגיב ע"י צעדים משמעותיים שעלולים להביא לקריסת הרשות. אחד הצעדים שישראל תבצע בתרחיש כזה הוא הקפאה של העברת כספי המיסים שהיא גובה עבור הרשות הפלסטינית. ללא הכספים האלה הרשות הפלסטינית צפויה לפשוט רגל ולקרוס.

שני בכירים אמריקנים אמרו לוואלה, כי ממשל ביידן העביר מסרים למשרד התובע בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לפיהם הוצאת צווי מעצר נגד בכירים ישראלים תהיה שגיאה וכי ארה"ב אינה תומכת בכך. "אנחנו מעבירים מסרים שקטים לבית הדין ומעודדים את התובע לא לעשות זאת כיוון שזה יביא לפיצוץ. אדיר וישראל תגיב נגד הרשות הפלסטינית", אמר בכיר אמריקני.

 
ראש הממשלה נתניהו ארצות הברית בית הדין הבינלאומי בהאג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד