ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
משבר הגיוס

חשיפה: ראש אכ"א עלה למעונו של מנהיג עולם הישיבות

ראש אכ"א יניב עשור הגיע בשבוע שעבר למעונו של מנהיג עולם הישיבות, רה"י הגרמ"ה הירש ודן עימו בסוגיית גיוס בני הישיבות. מצה"ל נמסר: "האלוף נפגש עם גורמים רבים מתוך הציבור החרדי ובכלל, על מנת להמשיך וללמוד את מגוון ההיבטים הקשורים בנושא ולקדם אותו באופן מוצלח"

חשיפה: ראש אכ"א עלה למעונו של מנהיג עולם הישיבות
הגרמ"ה הירש, וראש אכ"א יניב עשור צילום: חיים גולדברג - פלאש 90

ראש אכ"א יניב עשור הגיע בשבוע שעבר למעונו של מנהיג עולם הישיבות, רה"י הגרמ"ה הירש ודן עימו בסוגיית גיוס בני הישיבות, זאת ברקע הדיונים על חוק הגיוס המתקיימים בימים אלו. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

בפגישה שהייתה ממושכת העלה הבכיר את הצורך של צה"ל באלפי חיילים נוספים זאת ברקע המלחמה בעזה.

יצוין כי בימים אלו, מתקיימים דיונים בקואליציה ובצה"ל על חוק גיוס מוסכם הכולל בתוכו גם יעדי גיוס. במפלגות החרדיות נתנו הסכמתם לזה על אף שמדובר בתקדים, זאת מתוך הבנה כי יש להגיע לפשרות בעקבות המלחמה.

בצל הדיונים האלו, מנהיג עולם הישיבות הבהיר באופן נחרץ בשיחה עם ראש אכ"א כי כלל בחורי הישיבות יוכלו לשבת וללמוד בלא כל הפרעה מצד צה"ל ולא ייכללו בשום יעדי גיוס עתידים.

אמש, מספר ימים אחרי הפגישה, מנהיג עולם הישיבות הגרמ"ה הירש עלה למעונו של ראש הישיבה הגר"ד לנדו ועדכן אותו בפרטי השיחה.

גורמים בכירים בצה"ל אישרו והסבירו כי הפגישה נועדה על מנת ללמוד את אורחות הציבור החרדי בכדי לקדם את הנושא בצורה טובה.

מצה"ל נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "אגף כוח האדם עוסק במגוון רחב של נושאים הקשורים בחיזוק כשירותו של צה''ל ביחוד על רקע הצורך הנובע מהמלחמה. בתוך כך האגף פועל גם לקידום שילוב חרדים במגוון מסלולי שירות תוך מתן אפשרות לשמירה על אורח חייהם ואמונותיהם. האלוף נפגש עם גורמים רבים מתוך הציבור החרדי ובכלל, על מנת להמשיך וללמוד את מגוון ההיבטים הקשורים בנושא ולקדם אותו באופן מוצלח". 

 

הגרמ"ה הירש חוק הגיוס יניב עשור ראש אכ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד