ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
חשש מירי רקטות

דיווח: המזח הימי בחופי עזה יתחיל לפעול כבר בסוף השבוע הקרוב

המזח הזמני שנבנה על ידי ארה"ב מול חופי הרצועה צפוי להתחיל לפעול כבר במהלך סוף השבוע הקרוב. החלטה בנוגע לתחילת הפעילות צפויה להתקבל עד מחר

דיווח: המזח הימי בחופי עזה יתחיל לפעול כבר בסוף השבוע הקרוב
בניית המזח האמריקאי בחופי עזה צילום: CENTCOM

המזח הימי שנבנה על ידי צבא ארה"ב מול חופי עזה יפעל כבר בסוף השבוע הקרוב, והסיוע צפוי להתחיל לזרום לתוך הרצועה זמן קצר לאחר מכן, כך על פי גורם אמריקאי וגורם אירופאי ששוחחו עם אתר 'פוליטיקו'.

גורמים רשמיים צפויים לקבל החלטה לאפשר לפרויקט להתחיל בפעילות עד יום שישי, כך שסיוע עשוי להתחיל לזרום לפלסטינים כבר בשבת או ראשון, כך אמר הגורם האמריקני. עם זאת, ציר הזמן הזה עלול להתעכב על ידי גורמים סביבתיים כמו מזג אוויר או בעיות לוגיסטיות.

דוברת הפנטגון, סברינה סינג, אמרה אתמול כי המזח הושלם ביותר מ-50%, אך לא נתנה תאריך ספציפי לפעילות, ואמרה כי הוא יהיה מוכן לספק סיוע לעזה בתחילת מאי.

הקמת המזח מערבת באופן ישיר יותר את ארה"ב במלחמה בין ישראל לחמאס, כוחות אמריקאים יהיו מול חופי עזה כדי לסייע באספקת מזון, מים, תרופות וסיוע אחר. ממשל ביידן אמר שוב ושוב שכוחות ארה"ב לא ידרכו בתוך עזה, אלא יישארו רק סמוך לחוף כדי להבטיח שהמזח יהיה בטוח וימשיך לתפקד.

ספינות מסחריות יעבירו תחילה סיוע למזח, שם יועמס המזון על סירות קטנות יותר על ידי צבא ארה"ב, משם הסיוע יועבר אל הכביש. משם עובדי סיוע מהאו"ם יארגנו ויפיצו את המשלוחים.

צה"ל יספק אבטחה למשימה המסוכנת, חמאס או ארגוני טרור אחרים עלולים לירות רקטות למזח. רק בשבוע שעבר, מחבלים עזתים ירו מרגמות לעבר המקום שבו מתכננים עובדי האו"ם לארגן ולהפיץ את הסיוע.

ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל סיוע הומניטרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד