ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
תקף פוליטיקאים יהודים

טראמפ על הפורעים בקולומביה: "עברו שטיפת מוח, הם מכחישים את הטבח"

הנשיא טראמפ תקף את המפגינים בארה"ב נגד ישראל: "הרבה אנשים שמפגינים, הם מכחישים ש-7 באוקטובר קרה אי פעם", אמר. "7 באוקטובר אכן קרה. וזה היה נורא ואלים ומביש". הוא קרא לישראל לסיים את המלחמה

טראמפ על הפורעים בקולומביה: "עברו שטיפת מוח, הם מכחישים את הטבח"
המפגינים מנפצים חלונות צילום: צילום מסך

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ זעם נגד מחוקקים יהודים שאותם האשים ב"נטישת ישראל" בזמן שמשטרת ניו יורק פינתה את אולם המילטון באוניברסיטת קולומביה מאספסוף תומך טרור שהפגין נגד ישראל.

טראמפ, אמר לרשת פוקס ניוז: "אני רואה פוליטיקאים יהודים נוטשים את ישראל. ראיתי את זה ואתה ראית את זה. איפה מנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר? למה שומר לא מדבר?" שאל הנשיא לשעבר והמועמד לנשיאות.

"בגלל שהוא מסתכל על הצבעות אני מניח. ואני מניח שהוא מסתכל על קולות, מאשר לייצג את ישראל, אבל זה לא קשור לקולות, חייבים לעצור את הטרוריסטים".

שומר, דווקא כן גינה את ההפגנות והוונדליזם: "לנפוץ חלונות בפטישים ולהשתלט על בנייני אוניברסיטה זה לא חופש ביטוי - זה הפקרות, ומי שעשה זאת צריך להתמודד עם ההשלכות", אמר.

טראמפ אמר בפוקס ניוז כי המפגינים "עברו שטיפת מוח" כדי לתרץ או להכחיש את המתקפה של חמאס ב-7 באוקטובר נגד ישראל, שבה נהרגו כ-1,200 בני אדם - כולל 33 אמריקאים.

"הרבה אנשים שמפגינים, הם מכחישים ש-7 באוקטובר קרה אי פעם", אמר. "7 באוקטובר אכן קרה. וזה היה נורא ואלים ומביש. וצריך לעצור את זה. אתה לא יכול לקבל דבר כזה. וכשיש לך אנשים שמוחים שם בחוץ והם מכחישים ש-7 באוקטובר התרחש אי פעם. במובן מסוים, אני באמת מאמין שהם עברו שטיפת מוח, כי אתה מסתכל על כמה מהדברים שהם אומרים, הם אומרים שאף אחד מהדברים האלה לא קרה".

בהמשך הראיון, טראמפ קרא לישראל לסיים את המלחמה נגד חמאס מהר ואמר כי "גם מה שקורה בישראל כרגע הוא ממש לא בר קיימא. אנחנו חייבים לתת לישראל להשלים את מלחמתה בטרור", אמר. "זה דבר נורא, אבל הם חייבים לעשות את זה, והם צריכים לעשות את זה מהר. ואנשים צריכים לכבד את החוק והסדר במדינה הזו".

דונלד טראמפ חמאס מלחמת חרבות ברזל אוניברסיטת קולומביה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד