ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"מעשים בזויים"

ביידן: "יותר מדי יהודים חיים בפחד מהאנטישמיות בקמפוסים"

נשיא ארה"ב התייחס למחאות האנטישמיות באוניברסיטאות ברחבי ארה"ב, ואמר כי יותר מדי יהודים "חיים עם כאב עמוק ופחד מהגל האכזרי של האנטישמיות"

ביידן: "יותר מדי יהודים חיים בפחד מהאנטישמיות בקמפוסים"
משטרת ניו יורק צילום: unsplash

נשיא ארה"ב סיפק התייחסות נוספת לאירועים האחרונים בארה"ב שכללו מהומות במספר אוניברסיטאות בארה"ב, במסגרת המחאות הנרחבות נגד ישראל. 

ביידן אמר: "יותר מדי יהודים בארה"ב חיים עם כאב עמוק ופחד מהגל האכזרי של האנטישמיות - בקהילות שלנו, בבתי ספר, במקומות התפילה, באוניברסיטאות וברשתות החברתיות".

הנשיא אמר בהצהרתו: "מעשים אלו בזויים ומהדהדים את הפרקים הגרועים ביותר בהיסטוריה האנושית. הם מזכירים לנו שהשנאה לעולם לא נעלמת - היא מסתתרת רק עד שניתן לה חמצן".

עוד הוסיף ביידן כי "זו האחריות המוסרית המשותפת שלנו לעמוד בכוח מול האנטישמיות, ולהבהיר שלשנאה אין מקום בטוח באמריקה", כך לפי דניאל אדלסון ב"ווינט".

כזכור, אתמול משטרת ניו יורק פינתה את המתבצרים באוניברסיטת קולומביה שמחו נגד ישראל. במהלך הפינוי נעצרו עשרות. במשטרה טענו שלא נעשה שימוש בגז מדמיע. 

טל אפל ותמר לנדו, סטודנטים באוניברסיטת קולומביה, סיפרו ל‎אפי טריגר: "כמות השוטרים כאן מטורפת, הכי הרבה שוטרים שראינו בתקופה האחרונה. אבל המצב לא יחזור למה שהיה - אנטישמיות עתיקה הרימה את ראשה".

מלחמת חרבות ברזל הנשיא ביידן אנטישמיות אוניברסיטת קולומביה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד