י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
מאמצים למנוע הסלמה

ההסכם המתגבש בין לבנון לישראל בתיווך ארה"ב

במסגרת הסכם בין ישראל ללבנון שמתגבש בימים אלו בתיווך האמריקנים, יורחק חיזבאללה מקו הגבול - אך לא מעבר לנהר הליטאני. הרמטכ"ל אמר אתמול ללוחמי המילואים בגבול לבנון: "אנחנו מכינים מתקפה בצפון"

ההסכם המתגבש בין לבנון לישראל בתיווך ארה"ב
גבול לבנון - מלחמת חרבות ברזל צילום: דוד כהן, פלאש 90

במסגרת הצעה שמנסים לקדם בממשל נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בין ישראל ללבננון, תהיה בתור התחלה "הקפאת מצב" במסגרתה יורחק חיזבאללה מקו הגבול בכמה קילומטרים. יחד עם זאת, אנשי החיזבאללה לא יורחקו מעבר לליטאני, כך דווח ב"כאן 11"  

עוד לפי הדיווח, במסגרת ההסכם המגתבש ישראל מוכנה לדבר על תיקוני גבול בסכסוך היבשתי עם לבנון. לשכת ראש הממשלה לא התייחסה לפרטים.

אתמול קיים הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי סיור והערכת מצב בגבול לבנון עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד אוגדה 146, תת-אלוף ישראל שומר ומפקדים נוספים.  

הרמטכ״ל אמר: ״המתקפה בעזה תלך חזק, המטרות שלה זה גם בעוטף עזה להחזיר את התושבים בביטחון וזה להביא את החטופים חזרה הביתה. מגננה התקפית בצפון, אתם עושים את זה בצורה מעולה, ואנחנו מכינים מתקפה בצפון. אנחנו לוקחים את האירוע הקשה של שבעה באוקטובר, התעשתנו, יצאנו חזק קדימה ואומרים פה לאזור אמירה מאוד ברורה על הנוכחות כאן קדימה. לעולם המילואים יש בזה חלק נכבד".

לבנון חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד