י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
לא התנצלו

העיתונאית על הציוץ המסעיר: "בטח ממש מבסוט מעצמך"

"נכון, לא כל האחריות עלייך. למעשה, רובה לא. אתה רק שחררת את הציוץ לעולם, הממונים עלייך הם אלו שמאפשרים את קיומו באוויר"

העיתונאית על הציוץ המסעיר: "בטח ממש מבסוט מעצמך"
אולפני גלצ צילום: Tomer Neuberg/Flash90

אביה שקלאר, עורכת מדור 'המשרוקית של גלובס', התייחסה הלילה לסערת הציוץ בחשבון גל"צ ובו ציטוט מראיון של השרה אורית סטרוק שעוות, הוצא מהקשרו וגרם עוול לשרה.

הלילה כתבה שקלאר לסיכומו של יום: "לחייל במחלקת הדיגיטל של גלצ, שלום רב. אתה בטח ממש מבסוט מעצמך, איך הוצאת כותרת שהרעידה את המדינה. בהתחלה קיווית שתעשה קצת באזז בטוויטר, אולי פולו-אפ אחד או שניים. אבל המזל שיחק לטובתך. תראה חייל יקר, יכול להיות ששדרגת את מעמדך במערכת".

"אבל הלוואי שכאשר תלך לישון הלילה, תשאל את עצמך בכנות - האם לאמירה הזו, כשהיא מנותקת הקשר, יש ערך? האם פעלתי ביושרה עיתונאית? נכון, לא כל האחריות עלייך. למעשה, רובה לא. אתה רק שחררת את הציוץ לעולם, הממונים עלייך הם אלו שמאפשרים את קיומו באוויר. כמו בפעם הקודמת, והקודמת".

עוד כתבה: "מי סופר תראה, הם כבר ספגו את החינוך הגל"צניקי. זה שרואה בהישגיות ערך עליון, ולא משנה מה המחיר ומהי הדרך. הייתי פעם חיילת במחלקה. לוקח זמן להשתחרר מתפיסה תקשורתית שכזו. אבל אולי לך יש תקווה. אולי אתה תפנים שקיבלת כלי עצום לידיים בגיל כה צעיר. לא מאוחר ללמוד איך להשתמש בו בזהירות ובענווה". כך שקלאר.

לאורך יום האתמול השרה דרשה מגל"צ למחוק את הציוץ ולפרסם התנצלות, אולם הדבר לא קרה. גם שורת עיתונאים בהם מעיתון 'הארץ' ומ'ערוץ 12' קבעו שנעשה עוול לשרה עם ציטוט שהוצא מהקשרו. במהדורות החדשות חגגו על אותה כותרת.

אביה שקלאר גלצ גל"צ גלי צה"ל אורית סטרוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד