ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
רפיח או ריאד

המסר הסעודי לישראל דרך האמריקאים

ריאד העבירה מסר דרך ארצות הברית כי מבצע צבאי יהיה טעות גדולה וישרת את איראן. לפי הגורם, בלי מדינה פלסטינית - לא ייתכן שלום עם סעודיה

המסר הסעודי לישראל דרך האמריקאים
רפיח לאחר תקיפות צה"ל צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בריאד העבירו דרך האמריקנים מסר לישראל שפעולה צבאית ברפיח תהיה טעות גדולה ותרחיק את הנורמליזציה בין המדינות. כך דיווח רועי קייס היום, בתוכנית 'הבוקר הזה' עם אריה גולן בכאן רשת ב. לדברי אותו גורם סעודי, פעולה כזאת תשרת את איראן, שלא מעוניינת לראות רגיעה בעזה. במצב כזה בלתי אפשרי שתהיה נורמליזציה עם ישראל. סעודיה תצטייר כמדינה בוגדת.

אותו גורם במשפחת המלוכה הסעודית אף הוסיף שישראל צריכה להקריב למען השלום כדי לדחוק את איראן וחיזבאללה, כדי ליצור ברית אזורית עם מדינות ערב בהתבסס על שיתוף הפעולה שכבר קיים. חייבים לשים את הסוגייה הפלסטינית מאחורינו.

באותו עניין אמר הגורם הסעודי כי אם לא תהיה מדינה פלסטינית, ישראל לא תוכל לכונן שלום עם סעודיה. ריאד לא יכולה לאבד את הקלף הזה מתוקף מעמדה מבין המדינות המוסלמיות.

בימים האחרונים נראה שגם האמריקנים וגם הסעודים מכשירים את הקרקע ליום שאחרי הפסקת האש בעזה, אם תהיה. לא בכדי ראינו השבוע את שרי החוץ, האמריקני והסעודי, מודיעים בריאד ששתי המדינות קרובות לסכם את ברית ההגנה הביטחונית, אותה ברית שהסעודים דרשו כתנאי מקדים לנורמליזציה עם ישראל, ברית שכוללת אספקת נשק מתקדם וגם תכנית גרעין אזרחית סעודית. הצהרות שנועדו מן הסתם להעביר את משקל הכובד לישראל גם בסוגיית העסקה בעזה וגם בסוגיית פתרון שתי המדינות.

 

סעודיה מדינה פלסטינית מלחמת חרבות ברזל רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד