ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מכחישים טענות לבריחה

האם הנייה חושש לעזוב את טורקיה?

בעולם הערבי מעלים סימני שאלה בנוגע לשהותו הממושכת של הנייה במדינתו של ארדואן. בחמאס מכחישים טענות לבריחה מקטאר

האם הנייה חושש לעזוב את טורקיה?
איסמעיל הנייה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

שהותו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה בטורקיה יותר משנים עשר ימים מעוררת בעולם הערבי תהיות לגבי אפשרות של מעבר מטה הנהגת חמאס, ולו זמנית, מדוחא בירת קטאר לאנקרה. כך דיווח העיתון הפרו-סעודי "א-שרק אלאווסט".

הדיווח, שמגיע ברקע החלטת הקטארים לקחת צעד לאחור מהתיווך בין ישראל לחמאס, נדחה מצד מקורות בחמאס שטענו בפני העיתון כי לארגון הטרור אין כוונה לעזוב את קטאר, וכי הוא לא התבקש לעזוב את דוחא, כך דיווח שמעון מיג'אן בכאן חדשות.

עם זאת, ציינו המקורות שהנייה החליט להישאר בטורקיה לזמן בלתי מוגבל, לאחר הצעה שקיבל מנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, ומשום שיש לו כמה פגישות עם גורמים בפלגים הפלסטינים וגורמים ערבים, שהיחסים שלהם עם קטאר לא טובים ומעדיפים שלא לבקר בדוחא.

מקורות נוספים המקורבים לחמאס הבהירו שמטרת שהותו של מנהיג הארגון בטורקיה היא לדון בתפקיד שתמלא אנקרה לאחר המלחמה. המקורות הדגישו שאם חמאס יחוש שהנוכחות שלו במדינה המפרצית גורם למבוכה הוא יעדיף לעזוב ולהפחית את הלחצים המופעלים על דוחא.

עוד דווח, כי שר החוץ של טורקיה האכאן פידאן הכחיש את הטענות למעבר חמאס כרגע לטורקיה. בריאיון לערוץ אלערביה אלחדת' הסעודי אמר: "אנחנו נמצאים בקשר ישיר עם עמיתינו בקטר והמטרה הראשונה כעת היא הפסקת אש והכנסת סיוע לעזה. הימצאותו של הנייה, בטורקיה היא דבר טבעי והוא דן עם ההנהגה באנקרה בסוגיית ההפוגה והפסקת האש, לא דיברנו על מעבר חמאס לטורקיה".

 

חמאס קטאר טורקיה איסמעיל הנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד