ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
ביקור חסר תקדים

מבט נדיר על הטילים והמל"טים האיראניים ששוגרו לישראל

כתב CNN זכה להצצה מיוחדת בבסיס חיל האוויר של משמרות המהפכה, שם הוצגו לו טילים ששימשו במתקפה על ישראל. "זה היה אמצעי ענישה" אמר בכיר במשמרות המהפכה

מבט נדיר על הטילים והמל"טים האיראניים ששוגרו לישראל
טילים איראניים בבסיס משמרות המהפכה צילום: צילום מסך רשת CNN

עלי בלאלי מח"ט של משמרות המהפכה האסלאמית באיראן התראיין לרשת CNN כשהוא מתגאה בארסנל הטילים שאיראן שיגרה לעבר ישראל.

"אתם חייבים לשאול את הישראלים", אמר לפרד פליטגן כתב רשת CNN שביקר באיראן כשהוא נשאל כמה טילים בליסטיים שיגרה איראן לעבר ישראל במתקפה ב-14 באפריל כנקמה על חיסול בכירים איראניים בסוריה. "זה היה אמצעי ענישה", אמר בלאלי.

הכתב ציין: "אבל הוא יותר משמח להראות את הטילים והמל"טים שבהם איראן השתמשה במתקפה הראשונה אי פעם נגד ישראל ששוגרו ישירות מאדמת איראן.

שבועיים אחרי שהמזרח התיכון הגיע לסף מלחמה כוללת, כשאיראן שיגרה מאות טילים לעבר ישראל כנקמה על תקיפה אווירית ישראלית במתחם שגרירות איראן בדמשק, טהראן מעוניינת להראות לעולם שהיא מסוגלת להילחם במלחמה כוללת.

ל-CNN ניתנה גישה נדירה לבסיס משמרות המהפכה שחשפו את יכולות האוויר והחלל של טהראן, כולל סוגי הנשק ששוגרו נגד ישראל בחודש שעבר. התקשורת האמריקאית מעולם לא הורשתה להיכנס לבסיס איראני.

התערוכה האיראנית נועדה להראות את הפיתוח וההתקדמות של תוכנית המל"טים והטילים של איראן.

"היום, המל"טים והטילים שלנו הפכו לגורם חשוב של כוח בעולם", אמר בלאלי, מפקד בכיר בייצור טילים במהלך שמונה השנים של מלחמת איראן-עיראק שהסתיימה ב-1988, ל-CNN. לדבריו, מטח המל"טים והטילים האדיר של איראן נגד ישראל היה הצלחה גדולה.

המתקפה של איראן על ישראל כללה מל"טים, טילים בליסטיים וטילי שיוט. חילות האוויר של ישראל, ארה"ב, בריטניה, צרפת וירדן השמידו 99% מהמל"טים והטילים האיראניים.

"נאט"ו, ארצות הברית ומדינות ערב באזור רצו למנוע מהמל"טים הטילים וטילי השיוט שלנו לפגוע, אבל הם נכשלו", אמר בלאלי. "העולם לא הצליח לעצור אותנו".

בלאלי אמר שפיתוח הטילים של איראן הוא המפתח לאסטרטגיית ההגנה של הרפובליקה האסלאמית. "ביכולות ההגנה שלנו אנחנו לא סומכים על אף אחד. הייתה לנו התקדמות טובה בתחום הזה ונתקדם יותר. יש הישגים שעדיין לא דיברו עליהם".

איראן משמרות המהפכה המתקפה האיראנית על ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד