ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מהדורה מורחבת

לייבל'ה מסכם פסח ומימונה: היכן טיילו המפורסמים?

והשבוע בלייבל'ה: המנכ"ל שתפס סיגר בסלוניקי, ראש העיר החדש שחטף צעקות מהבכיר, ינון מגל בים המלח, עורך העיתון שהוזמן להרצאה בבולגריה, ישראל כהן כבש את פארק הירקון, ורמ"ט השר שקנה פיתות

לייבל'ה מסכם פסח ומימונה: היכן טיילו המפורסמים?
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סיים את חג הפסח וחגיגות המימונה בהתעלות גדולה והודה לקב"ה על הניסים הגדולים שעם ישראל עבר החל מיציאת מצרים, הפיגוע ברוממה ועד הנס של הבחורים ממודיעין עילית שיצאו לים המלח. 

לייבל'ה שמע כי ספירתם של 4000 הבחורים באירוע של מודיעין עילית בים המלח נמשכה זמן רב עקב ההקפדה של המארגנים לספור רק בהושיעה את עמך וכו'. בחסדי שמים האירוע הסתיים בניסים. 

לייבל'ה שמע על ראש עיר חרדי חדש שטרם נסיעתו לחג הפסח לחופשה בחו"ל, הצטלם ליד פחי אשפה נקיים ומצוחצחים כראוי, התמונות היו חייבות לצאת ע"י הדוברות בערב החג כאילו הם צולמו היום, אך הלכלוך שהיה סביב הפחים והציוצים של תושבי העיר גרמו לגניזתם ולהשלכתם לסל המיחזור. לייבל'ה כמובן לא ידבר על הצעקות שחטף ראש העיר מהפוליטקאי הבכיר במפלגתו שפעם היה הבוס של ראש העיר.

מרוב שעמום לייבל'ה עבר על שלל עיתוני החג העמוסים לעייפה, ובעיתון 'משפחה' ראה לייבל'ה מרואיין שנפטר טרם התפרסם הראיון עמו. בחג הקודם היה זה הזמר ואיש החסד ר' דדי גראוכר ז"ל שהתראיין ונפטר חודש לאחר מכן, וכעת בערב חג הפסח נפטר הסנטור היהודי גו' ליברמן ז"ל אחרי ראיון שהעניק לעורך החדשות ישראל יוסקוביץ אך לייבל'ה יודע שאין קשר בין הדברים.

באדיבות המצלםהכתבה על הסנטור ליברמן ז"לצילום: באדיבות המצלם

אפרופו יוסקוביץ, לייבל'ה ראה בבולגריה את ישראל יחד עם חיים רבינוביץ האיש שלנו אצל מנכ"ל הכנסת. יוסקוביץ כך מתברר הוזמן לתת הרצאה מרתקת בפני משתתפי נופש דאצ'ה בבולגריה במסעות שעשה בשטחי לחימה ברחבי העולם וברצועת עזה.

באדיבות המצלםרבינוביץ ויוסקוביץ בסלפיצילום: באדיבות המצלם
 

לייבל'ה נחשף השבוע לאיש יח"צ חרדי בכיר שרכש אמש קורקינט חשמלי לטובת נסיעות קצרות ברחבי בני ברק. איש היח"צ לא נתן יממה של חסד וכבר עשה היום את דרכו לצ'ולנטיה בעיר, שעות לפני שתיסגר בהוראת ראש העיר.

באדיבות המצלםאיש היח"צ דוהר ברחובות בני ברקצילום: באדיבות המצלם

טרם התקדש החג קפץ לייבל'ה לירושלים שם ראה את שר ירושלים מאיר פרוש שורף את חמצו בתכלית ההידורים.

באדיבות המצלםפרוש שורף את החמץצילום: באדיבות המצלם

לאחר מכן ראה את השר נערך לחג ומקבל תדרוך מיועצו הבכיר שמעון בלוי על הפרויקט הענק של המשרד לאירוח עולי הרגל. על פי הנתונים של משרד ירושלים ומסורת ישראל, כ-200 אלף איש נהנו מהפרויקט בימי החג. לייבל'ה מברך.

באדיבות המצלםפרוש מקבל סקירה מבלויצילום: באדיבות המצלם

משם קפץ לייבל'ה לשכונת מאה שערים שם ראה את גדול הפרשנים בישראל עמית סגל לאחר סיור במאפיית המצות של תולדות אהרן עם המרצה ועורך מגזין 'משפחה' אריה ארליך. השניים שמעו הסבר על מהות החג מהמשפיע הרב עידו ובר רב קהל קרעסטיר ברמה ד' בבית שמש. 

באדיבות המצלםסגל ושבט ובר-ארליך בסיורצילום: באדיבות המצלם

לאחר מכן ראה לייבל'ה רגע אישי של עמית סגל עוזר ומסייע בכל כוחו לחסיד תולדות אהרן לרדת את המדרגות עם הזאטוטים.

באדיבות המצלםסגל מסייע לחסידצילום: באדיבות המצלם

משם המשיך לייבל'ה לחצר תולדות אברהם יצחק וראה את ליל הסדר של האדמו"ר ערוך ומוכן כשעל הכל מנצח הנכד החביב אברומי למברגר. במקום היה גביע של אליהו שמאכלס בתוכו 9 וחצי ליטר של בקבוקי יין טרי וכשר לפסח. 

באדיבות המצלםהסדר של הרבי מתולדות אברהם יצחקצילום: באדיבות המצלם

את הזמר המצליח אושי פרוש ראה לייבל'ה מתחדש בערב החג בחולצות לחג בשכונת רוממה. 

באדיבות המצלםפרוש רוכש חולצותצילום: באדיבות המצלם

בגאולה של ערב שבת הגדול ראה לייבל'ה את ראש מועצת טלז סטון יצחק רביץ רוכש חמץ שטרם הגיע לאבו גוש. 

באדיבות המצלםרביץ בגאולהצילום: באדיבות המצלם

באפיית מצת מצווה, בחבורה של הגאון הצדיק רבי יהודה כהן חבר מועצת חכמי התורה ור"י יקירי ירושלים, ובנו הגר"ח כהן ר"י באר התלמוד - נצפה גם תלמידם סופר 'הדרך' שמעון ליברטי.

באדיבות המצלםליברטי והשלייקעס עם המצות צילום: באדיבות המצלם

בבני ברק ראה לייבל'ה הכנות קדחתניות את יו"ר סיעת ש"ס ינון אזולאי רוכש מצות אצל ר' ארי קורניצר בטיב המצות. 

באדיבות המצלםאזולאי וקורניצרצילום: באדיבות המצלם

במוקד הגעלת הכלים ראה לייבל'ה את משב"ק ה'ברכת מרדכי' זצ"ל שחגג פסח ראשון בלי הראש ישיבה הגרב"מ. גרוסברד ממשיך את המסורת והגעיל כלים דווקא בכשרות 'שארית ישראל' של גדולי ישראל. 

באדיבות המצלםגרוסברד מגעיל כליםצילום: באדיבות המצלם

מי ששמר על התנועה הסדירה בבני ברק היה אדיר מעטו הפקח של גדולי ישראל שלא עצם עין בערב החג, ישן ברחוב רבי עקיבא ודאג לכוון את התנועה בכל כוחו בשליטה מטורפת שטרם נראתה בעיר התורה והחסידות. 

הבני ברקיםאדיר מעטו על משמרתוצילום: הבני ברקים

בקרית קרעטשניף ברחובות ראה לייבל'ה את היועץ רפי פרלשטיין עולה על מדים ומקבל את ברכת רבו האדמו"ר מקרעטשניף לאחר אפיית מצות מצווה בחצות היום. 

שוקי לררפרלשטיין ומורו ורבוצילום: שוקי לרר

אפרופו פרלשטיין, בפתח הבניין של עיריית בית שמש פגש לייבל'ה את רפי דוברו של ראש העיר שמואל גרינברג בפגישת עבודה חפוזה עם סגן דובר העירייה יוסי ריינר. מאז חילופי השלטון בבית שמש מספרים בעיר על מערך הדוברות המתחדש שהפך למכונה משומנת ממנה כבר לומדים בערים אחרות.

באדיבות המצלםריינר ופרלשטיין סוגרים פינותצילום: באדיבות המצלם

את השר יצחק וסרלאוף ראה לייבל'ה בחוה"מ בברית, שם כובד בברכות והאדמו"ר רבי פנחס אבוחצירא בסנדקאות. ויקרא שמו של הרך בישראל: לביא יששכר כשמו של אביו של השר שנפטר השנה.

באדיבות המצלםהאדמו"ר והשר בבריתצילום: באדיבות המצלם

גם השנה כמדי שנה מתפללי שטיבלא'ך קארו בביתר עילית בשירת "כאלה" בניצוחו של כוכב הרשת הירושלמי וולווה קירשנבוים. בתפקיד הבעל קורא: עורך מגזין 'משפחה' אריה ארליך.

לייבל'ה גם יצא בעקבות הנופשים ובסלוניקי שביוון צפה לייבל'ה במנכ"ל המקומות הקדושים לשעבר הרב יוסף שוינגר כשהוא מתכונן במרפסת המלון לשבת חול המועד עם הסיגר בפיו כדרכם של יהודים חשובים. 

באדיבות המצלםשוינגר והסיגריה בסלוניקיצילום: באדיבות המצלם

בהמשך ראה על שפת הבריכה את הזמר שוקי סלומון לצד צילייגערים נוספים כדוגמת איש העסקים ברוך שטרן מפתח תקווה כשהם עומדים לתמונה קבוצתית לפני השבת. 

שוקי סלומון בסטטוסשוקי סלומון והצילייגעריםצילום: שוקי סלומון בסטטוס

לייבל'ה גם יצא לפארק הירקון שם ראה אב מלמד את בנו אומנות. הפרשן הבכיר ישראל כהן לקח הפוגה מהחטופים, שכר 'באגי' במיטב כספו (לא מדובר בברטר) ולקח את בנו ארי לסיבוב. 

באדיבות המצלםישראל כהן והבאגיצילום: באדיבות המצלם

גם הצלם משה גולדשטיין שניתק טלפונים בכל החג יצא לפארק בנתניה עם 'באגי' משוכלל. 

באדיבות המצלםמשה גולדשטיין והבאגיצילום: באדיבות המצלם

במלון 'רויאל' בים המלח ראה לייבל'ה את מגיש הפטריוטים הנודע ינון מגל מתכונן להרצאה על הימין בישראל. 

באדיבות המצלםמגל על הכרוסא ברויאלצילום: באדיבות המצלם

בהמשך ראה את ליפא גינסברגר שמשמש כעורך באתר 'בחדרי חרדים' ובכובעו הנוסף יו"ר מכון דעת רמח"ל משוחח עם ינון מגל ארוכות. 

באדיבות המצלםליפא וינוןצילום: באדיבות המצלם

את חנמאל דורפמן רמ"ט השר איתמר בן גביר ראה לייבל'ה במוצאי החג בא לרכוש פיתות במוצאי החג תוך כדי שהבוס מחלים בביתו. 

באדיבות המצלםחנמאל רוכש פיתותצילום: באדיבות המצלם

את שר הבריאות אוריאל בוסו הגיע למעונו של דודו האדמו"ר רבי יחיאל אבוחצירא רבה של רמלה לברכת 'תרבחו ותסעדו' להצלחה לכל עם ישראל ולהשבת החטופים במהרה.

באדיבות המצלםבוסו מתברך במימונהצילום: באדיבות המצלם

במהלך ביקורו הרשמי של סגן השר אורי מקלב במטה הארצי של כבאות והצלה לישראל הועלה סגה"ש מקלב על מנוף הכבאית ולייבל'ה הרגיש כמו סמי הכבאי.

באדיבות המצלםמקלב על הכבאיתצילום: באדיבות המצלם

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, ממ"ז צפון והסממ"ז בציון הרשב"י במירון יחד עם איש מירון והגבאי המסור הרב חיים בן שמעון. נראה גם: המפכ"ל החרדי שרוליק ורטהיימר.

באדיבות המצלםהמפכ"ל והמפקדים לפני סגירת מירון צילום: באדיבות המצלם

במשרדי רוזנבוים יח"צ יודעים לאחד תחת קורת גג אחת את מנהל המגזר החרדי בלאומית אפרים רוזנשטיין עם הרכש החדש של כללית בונים נאגל.

באדיבות המצלםנאגל ורוזנשטייןצילום: באדיבות המצלם

בהילולת רבי מאיר אבוחצירא זצ"ל אצל האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא באשדוד ראה לייבל'ה את קמב"ץ העיר אשדוד והמקורב לבית האדמו"ר ר' אבא קלויזנר וחתנו הצעיר סוכן הביטוח האשדודי הידוע יענקי פריד לקול שירת 'בנה ביתך בקרוב'.

בחגיגות המימונה של סיעת ש"ס בבני ברק בבית משפחת ביטון אצל החזן אשר בן דוד פגש לייבלה את ראש העיר חנוך זייברט ועוזרו יוסי צימט.

באדיבות המצלםזייברט במימונהצילום: באדיבות המצלם

מי שהגיעו השבוע לכנסת למרות הפגרה הם יועצי התקשורת יוני אוחנה ואבישי אלמליח שנצפו במסדרונות הכנסת.

באדיבות המצלםהיועצים בפגרה על הספותצילום: באדיבות המצלם

את עו"ד הצמרת וחבר מועצת יד ושם ישראל ענדען פגש לייבל'ה כשהוא נפגש עם יור אגודת ישראל בארה"ב הרב שמואל בלום, כשהם דנים על בעיות האנטשימיות שפורצים כעת ברחבי ארה"ב. לייבל'ה בטוח כי בקרוב ינקטו צעדים משמעותיים ועוד תשמעו על זה.

באדיבות המצלםענדען בפגישהצילום: באדיבות המצלם

בבורו פארק פגש לייבל'ה את הרבי החביב מניקלשבורג. בזמן השיא של שריפת חמץ, הרבי תפס שיחה עם אחד מהאחים לענטשווסקי, הצלמים המוכרים בגזרת ברוקלין. 

באדיבות המצלםהרבי והצלם בסוד שיחצילום: באדיבות המצלם

באירוע למאות משפחות לילדים בעלי צרכים מיוחדים בבית הילד המיוחד בלב אחד ראינו את יו”ר הסיעה החסידית וסגרה"ע ביתר עילית גדליה אייזנשטיין יחד עם יו"ר הארגון דוד ווייטמאן לייבל'ה ידע שאין לו מה לחפש את ראש העיר ששהה במירון בכל ימי החג.

באדיבות המצלםאייזנשטיין בבלב אחדצילום: באדיבות המצלם

לפינת המזל טובים השבועית 

ברכת מזל טוב לח"כ אליהו ברוכי מ'דגל התורה' לרגל שמחת אירוסי ביתו עם הבחור החשוב חיים אהרן ויזל מישיבת אופקים. קודם האירוסין נצפה ח"כ אליהו ברוכי ממתין לבדיקת השטרות במכירת החמץ אצל הפוסק הגאון רבי בן ציון הכהן קוק בביהמ"ד אבי עזרי בפתח תקווה.

באדיבות המצלםברוכי מוכר את החמץצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב לבחור החשוב חונא פרוכטר מנאמני ביתו של מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגרמ"ה הירש ונינו חביבו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לשר העסקנים בארה"ב הנגיד הרבני אברהם יעקב פרידמן לרגל שמחת הולדת הנכדה בן לבנו זלמן לייב פרידמן, לייב'לה מאחל לסבא אסאך אידיש נחת. 

ברכת מזל טוב ליו"ר אגו"י במודיעין עילית ויו"ר המזכירות הארצית של ברסלב ר' נחמן בנשעיה לרגל שמחת אירוסי הבת עם הבה"ח אברהם בורשטיין מבחירי ישיבת 'חיי תורה' בן הרב שמואל בורשטיין מצפת.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לאיש החסד והעזרה ר' חזקי פקשר מתאם שירות בכללית מחוז דן לרגל שמחת הולדת בתו בשעה טובה ומוצלחת. קידוש ענק צפוי השבת בעיר אלעד.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לקמב''צ זק"א לכיש המתנדב המסור יוסי לנדאו, לרגל שמחת הולדת הנכדה.

ברכת מזל טוב לזמר שרוליק רוזנטל לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה עם ברכה דנינו מיבנאל.

לייבל'ה לייבלה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד