י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
יהודי סייע לפלסטיני

מימון המונים ומזוודות מזומן: כך פלסטינים מצליחים לברוח מעזה

עבור פלסטינים רבים מימון המונים הפך לדרך היחידה לעמוד בעלות היקרה של חציית הגבול מרפיח למצרים

מימון המונים ומזוודות מזומן: כך פלסטינים מצליחים לברוח מעזה
מעבר רפיח צילום: צילום מסך

סוכנות הנסיעות העיקרית שמארגנת אישורי מעבר מעזה למצרים שינתה את הכללים שלה, ואפשרה לפלסטינים ללא דרכונים זרים לעבור את הגבול היבשתי. אבל היה מלכוד - המחיר לצאת היה גבוה. עבור אנס אל בורנו ומשפחתו היה צריך לפחות 18,000 דולר, הרבה יותר ממה שהוא היה יכול להרשות לעצמו.

"לא היה לי כסף", אמר אל בורנו, בן 36, שפרנסתו נקטעה לאחר שעסק קטן שלו הופצץ בתחילת המלחמה. "לא היו לי אפשרויות; איך יכולתי לחיות איך יכולתי לאכול? איך יכולתי לנסוע, אני ומשפחתי?".

חבל ההצלה שלו הגיע בדמות אדם זר במרחק של 8,000 קילומטרים משם - מעצב גרפי יהודי מקליפורניה שהשיק קמפיין מימון המונים וגייס בסופו של דבר את רוב הכסף שנדרש לאשתו ולילדיו של אל בורנו לחצות את הגבול חודש לאחר מכן.

אלפי עזתים הקימו מימון המונים כדי לגייס כסף כדי לעבור למצרים. זרים בחו"ל עוזרים להם להתגבר על מכשולים פיננסיים.

בחברת מימון המונים GoFundMe לבדה, הפלטפורמה הפופולרית ביותר, יש יותר מ-12,000 קמפיינים פעילים למען פלסטינים בעזה, מאז ה-7 באוקטובר. הם גייסו למעלה מ-75 מיליון דולר, לפי דובר החברה.

לפני המלחמה היו בדרך כלל משלמים בין 500 דולר ל-1,000 דולר לאדם. מאז תחילת המלחמה, משפחות רבות שנמלטו דיווחו על תשלום בסביבות 7,000 דולר לאדם - יותר מפי שניים מההכנסה השנתית הממוצעת של משפחה בעזה.

אנשים בארה"ב, קנדה, שוויץ, שוודיה, בריטניה ובמקומות אחרים החלו לתת חסות לקמפיינים למען משפחות עזתיות שלא פגשו מעולם, ונתקעו ברפיח.

משפחות רבות הכניסו דולר אמריקאי למצרים. שני אנשים מעה סיפרו לרשת NBC כי הם טסו מארצות הברית לקהיר עם מזוודה מלאה במזומן כדי לשלם עבור אישורים לשמונה בני משפחה, יותר מ-35,000 דולר. כדי להוציא את משפחתו של אל בורנו, המשפחה העבירה כסף לאחד מקרוביו במדינה סמוכה, ולאחר מכן הכניס את המזומנים למצרים.

לפי הערכות, כ-80,000 עד 100,000 פלסטינים עברו למצרים מאז תחילת המלחמה, כך לפי השגריר הפלסטיני בקהיר. אבל יותר ממיליון נוספים חיים במחנות פליטים ליד רפיח.

רפיח חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד