ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
אחרי עשרות שנים

בקשה חסרת תקדים: צפו בגאון רבי מיכל זילבר שליט"א יוצא מגדרו

המגיד שיעור הגדול של 'הדף היומי' יוצא אחרי עשרות שנים שבהן לא ביקש מהציבור דבר, ופונה בבקשה אישית לסייע לשתי משפחות במצוקה קשה • "בורא עולם ודאי שיכול לשלם לכל אחד אלף לפי שכרו"

בקשה חסרת תקדים: צפו בגאון רבי מיכל זילבר שליט"א יוצא מגדרו
ר' מיכל זילבר צילום: קופת העיר

אין בציבור החרדי מי שאינו מכיר את שמו של הגאון רבי מיכל זילבר שליט"א, המכונה בפי רבים 'מרא דכולא תלמודא', על שם שיעורי 'קול הדף' המפורסמים שלו, שהנחילו את ידיעת הש"ס לאלפים ורבבות מישראל, עוד לפני שהופיעו המהדורות המבוארות של הש"ס כדוגמת 'שוטנשטיין' ו'מתיבתא'. 

הרב זילבר הפך לאוטוריטה בלתי מעורערת בתחום של הנחלת לימוד הגמרא לכלל ישראל, וגם כיום, כשמספר מגידי השיעורים המוסרים שיעורים מוקלטים הגיע למאות רבות ואפילו אלפים, רבים עדיין זוכרים לרב זילבר את זכות הראשונים, כשהיה האדם הראשון בעולם להקליט שיעורים על הש"ס כולו, דף אחר דף, פרק אחר פרק, ומסכת אחר מסכת. 

למרות הפרסום הרב לו זכה, הגר"מ זילבר נוהג כל השנים להצטנע, וכמעט אינו נראה בציבור מעבר למקומות הלימוד והתפילה הקבועים שלו. הוא אינו מופיע באירועים שאינו מחוייב להשתתף בהם, ולא פונה לצבירו במכתבים, הוראות או בקשות אישיות. 

לסרטון המלא ולתרומה הקליקו כאן>>>

אבל הפעם, אחרי עשרות שנים, הוא נאלץ לעשות את הלא יאומן, ולשבור את מחסום השתיקה שלו. לנוכח מצבן הקשה של שתי משפחות של תלמידי חכמים מופלגים, הרב זילבר לא יכול להחשות, ומרגיש שמוטלת עליו החובה לנסות ולנצל את כח ההשפעה שיש לו על הציבור, כדי לגייס עבורן תמורה. 
"אני רוצה להגיד בצורה הכי פשוטה", אומר הגר"מ זילבר שליט"א אל מול המצלמה, "אני מכיר שתי משפחות, מיקירי ירושלים, מהעילית העילאית!". 

"מי שיוכל לקחת חלק בעניין הגדול הזה, מדובר בשתי משפחות מהיקירות ביותר שיש, כל חייהם לא נזקקו לשום דבר - ועכשיו שנזקקו, אשרי מי שייתן את ידו לכך!!!".  

הגאון רבי מיכל שליט"א מוסיף ברכה כפולה ומכופלת למי שיתגייס לסייע למשפחות הללו: "שכרו מן השמים! ובורא עולם בוודאי שיכול לשלם לכך אחד אלף לפי שכרו, וכה ייתן ה' וכה יוסיף, חיים כולכם היום!". 

לסרטון המלא ולתרומה הקליקו כאן>>>
 

ר' מיכל זילבר קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד