ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בעלי העסקים חוששים

דריכות שיא בבני ברק לקראת האכיפה על הצ'ונטיות בליל שישי: "בעירייה לא מקשיבים"

בעלי הצ'ונטיות בעיר התורה מתכוננים לגזירה החדשה: סגירת החנויות בשעה 24:00 ב'ליל שישי' | כמה מהם ששוחחו עם 'בחדרי' אומרים כי הם חוששים לפרנסתם | "כל השבוע בקושי יש פרנסה וליל שישי זה שעות הפרנסה שלנו", אומרים בכאב

דריכות שיא בבני ברק לקראת האכיפה על הצ'ונטיות בליל שישי: "בעירייה לא מקשיבים"
אוכלים צ'ולנט בליל שישי בבני ברק צילום: באדיבות המצלם

בעלי עסקים בבני ברק מתרעמים על החלטת ראש העיר הנכנס חנוך זייברט לסגור את העסקים בשעה 23:00 ובליל שישי בשעה 24:00. וכמה מהם ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' מביעים חשש לפרנסתם. 

מספר בעלי עסקים ומוכרי צ'ולנט בעיר התורה והחסידות פנו ל'בחדרי חרדים' עם שלל טענות על הגזירה החדשה הישנה שלדבריהם תגרום לשבירת מטה לחמם.

אחד מבעלי ה'צונטיות בבני ברק אומר בשיחה: "לא ייתכן שעסקים שעיקר הכנסתם הוא בליל שישי, ייסגרו מוקדם את חנות האוכל. כל השבוע בקושי יש פרנסה וליל שישי זה שעות הפרנסה שלנו. אנו משלמים ארנונה מלאה עבור חודש שלם וההכנסה זה רק בימי רביעי וחמישי, למה להרוס לאנשים פרנסה?".

"אנחנו עובדים קשה כל השבוע להכין את ליל שישי הזה ובין השעות 12:00 ל- 2:00 בלילה אז עיקר המכירות", אומרים בכאב בעלי העסקים.

פלאש 90מכירת צ'ולנטצילום: פלאש 90

לדבריהם, "צריך להסתכל על ההיבט החיובי שבדבר: "זה מקל על אנשים שעובדים עד שעות מאוחרות לבוא ולקנות ולהתכונן לשבת מוקדם".

בעל 'צונטיה מספר שקבוצת בחורים מישיבת פוניבז' שאוכלים אצלו כל שבוע אומרים לו שהם מושכים את סדר ג' וממשיכים ללמוד בחשק עד השעה 1:00 בלילה כי הם יודעים שאחרי זה הם מפנקים את עצמם על צלחת צ'ולנט ויש להם היכן לקנות גם בשעות מאוחרות ומדוע לגרום לבחורים אלו לחפש צ'ונטיות בפתח תקוה או גבעת שמואל הסמוכה".  

נקודה נוספת וחשובה מדגישים בעלי ה'צונטיות כי המקומות היחידים שמאפשר לזוגות צעירים שרוצים לצאת קצת ולא רוצים לשבת במקומות שלא תואמים את צביון חייהם זה דווקא בבני ברק.

גם בעלי העסקים מאזור מגדלי בסר והאזור זועמים ואומרים כי אם מדובר בסגירה בגלל רעש הרי "שהמקום שבו אנו נמצאים מרוחק מכל אזור מגורים ומדובר באזור תעשייה. חבל שבעירייה לא מקשיבים". 

עיריית בני ברק צ'ולנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד