ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
פרסום ראשון

יוסי פוקס במכתב חריף לבג"ץ: "ניסיון להחליף את הממשלה"

פוקס במכתב חריף לבג"ץ בעקבות הבהרת היועמ"שית כי הייצוג הפרטי יכלול רק את הממשלה ולא את משרדיה הרלוונטיים. "ניסיון חסר תקדים של היעוץ המשפטי לממשלה להחליף את ממשלת ישראל. ניסיון לייצר מבנה שלטוני שבו גופי הביצוע כפופים ליועמ"שית במקום לממשלה שהיא הרשות המבצעת של המדינה"

יוסי פוקס במכתב חריף לבג"ץ: "ניסיון להחליף את הממשלה"
מזכיר הממשלה יוסי פוקס צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרסום ראשון: מזכיר הממשלה יוסי פוקס שיגר מכתב חריף לבג"ץ בעקבות הבהרת היועמ"שית כי הייצוג הפרטי יכלול רק את הממשלה ולא את משרדיה הרלוונטיים.

פוקס כותב על התנהלות הייעוץ המשפטי: "הייעוץ המשפטי מבקש לעשות הפרדה בין הראש לגוף, בין ממשלה ישראל למערכת הביטחון, בין צה"ל שכפוף לממשלה לבין ממשלת ישראל תוך שהוא מבצע הפיכה מנהלית חסרת כל בסיס בדין וחסרת תקדים בישראל".

את המכתב ניסח מזכיר הממשלה אמש. פוקס מאשים את היועצת המשפטית לממשלה שלא העבירה לידיעת בית המשפט את החלטת הממשלה אשר מנחה כי גם משרדי הממשלה ייוצגו באופן פרטי.

פוקס מתאר את השתלשלות האירועים וכותב כי לאחר שעודכן על האבחנה שעושים בייעוץ המשפטי בין משרדי הממשלה לממשלה שיגר מכתב ליועמ"שית.

מסקנות המכתב היו כדלהלן: 1. הממשלה אינה מקבלת את ההבחנה בינה לבין משרדי הממשלה. 2. התצהיר המשלים שהייעוץ המשפטי יגיש לא יכלול אף גוף ממשלתי.

שעות לפני ישיבת הממשלה ביום שלישי, לא התקבלה תשובה ולכן הוחלט להוסיף לסדר היום של הממשה את ההחלטה שהייצוג הנפרד בבג"ץ הגיוס תהיה מדיניות ממשלתית אחת.

למחרת, מתאר פוקס במכתבו, "בין לימוד דף היומי לתפילת שחרית", קיבל את התצהיר המשלים שהגיש הייעוץ המשפטי בשם משרד הביטחון בלא לצרף את החלטת הממשלה שהתקבלה קודם לכן.

פוקס מתייחס גם למכתב היועמשית שיצא שעות לאחר מכן וכותב: "חלק מהסעיפים מהווים ניסיון חסר תקדים של הייעוץ המשפטי לממשלה להחליף את ממשלת ישראל".

עוד הוא כותב: "אליבא דהיעוץ המשפטי הממשלה הינה גוף פוליטי, סרח מנהלי עודף. עמדותיה אינן רלוונטיות. אין אפשרות להביא הצעה לממשלה ללא אישורה. אין משמעות ל2 חוקי יסוד מפורשים. אין משמעות לסעיפים מפורשים בתקנון עבודת הממשלה. אין משמעות לעמדתה בבג"צ בסוגיה הכי כבדה בציבוריות הישראלית והחלטותיה ניתנות לביטול במחי יד של היעוץ המשפטי לממשלה בלא צורך אפילו להציגן לבג"צ".

בסיכום מבהיר פוקס כי בהתאם להחלטת הממשלה, "ממשלת ישראל וכלל גופי הביצוע ובכללם משרד הביטחון, צה"ל ומשרד החינוך מדברים בקול אחד ומיוצגים בידי עורך הדין שתבחר הממשלה".

יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ הגיב: "מזכיר הממשלה בוודאי יודע, שבמדינת ישראל גם הממשלה אינה מעל החוק, ולא תהיה. מגבה את היועצת המשפטית לממשלה ובטוח שבית המשפט לא יקבל את העמדה שמוביל ראש הממשלה בחוסר אחריות לאומי. כל זאת מתוך צורך פוליטי להביא חוק השתמטות שיפגע בביטחון המדינה ובחוסנה בזמן לחימה".

 

יוסי פוקס בג"ץ חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד