י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
עסקה או רפיח?

הקבינט יתכנס הערב; ראשי מערכת הבטחון ידרשו מנתניהו לקבל החלטות קשות

בצל הביקורת הנוקבת של בכירי מערכת הביטחון על ראש הממשלה נתניהו בשל חוסר קבלת ההחלטות, הקבינט יתכנס הערב. הבכירים ידרשו מנתניהו לקבל החלטות ברורות בסוגייות שעל הפרק, ביניהן עסקת החטופים והמבצע ברפיח

הקבינט יתכנס הערב; ראשי מערכת הבטחון ידרשו מנתניהו לקבל החלטות קשות
הקבינט המדיני בטחוני צילום: חיים צח, לע"מ

הקבינט יתכנס הערב לדיון משמעותי בו צפויים בכירי מערכת הביטחון לדרוש מראש הממשלה וחברי הקבינט לקבל החלטות חד משמעיות בשלל שאלות אסטרטגיות חשובות. בין היתר ידרשו במערכת הבטחון לקבל הכרעה בשאלת עסקת החטופים, היום שאחרי ברצועת עזה, כניסה לרפיח והעימות בגבול הצפון מול חיזבאללה. 

בשבועות האחרונים נוצר קרע בין ראשי מערכת הבטחון לנתניהו, סביב מה שהם תפסו כסירוב להכריע ברשימה של סוגייות משמעותיות שדורשות הכרעה כדי לסיים את המלחמה. בצה"ל טוענים כי נתניהו מונע בכך את השגת יעדי המלחמה. 

גורם מדיני אמר ל"ווינט" בתגובה לטענת הבכירים במערכת הבטחון כי "מי שקיבל ומקבל את ההחלטות זה נתניהו, אבל יש מי שמנסים לסכל את החלטותיו, לרבות בעניין רפיח, באמצעות תדרוכים שקריים". 

הגורם הוסיף כי "הדברים יובהרו הערב בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני". ראש הממשלה נתניהו אמר היום בטקס הזיכרון לחללי האצ"ל שנפלו בקרב על יפו כי "היו וישנם חילוקי דעות בתוכנו לגבי פעולות בזירות רחוקות וקרובות. אבל בסוף הדיון קיבלתי החלטה וההחלטה התקבלה. פעלנו שם ונפעל גם כאן. נעשה מה שצריך כדי לנצח ולגבור על אויבנו, לרבות ברפיח".

במערכת הבטחון צפויים לדרוש מנתניהו וחברי הקבינט להכריע האם לעצור את המלחמה לפרק זמן שאינו ידוע על מנת לקדם עסקת חטופים. לפי "ווינט", בצה"ל חושבים שניתן לדחות את הפעולה ברפיח אם תתקבל החלטה אסטרטגית בעניין עסקת החטופים. 

במקביל, בצה"ל מתחו ביקורת על נתניהו בשל כך שעדיין לא הורה על פינוי העקורים מרפיח לעבר המחסות שהוכנו. במערכת הבטחון חושבים שצעד זה עשוי להגביר משמעותית את הלחץ של חמאס.

רפיח הקבינט המדיני בטחוני בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד