ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
שורת מינויים במטכ"ל

בינדר ימונה לראש אמ"ן; בלוט למפקד פיקוד מרכז

שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הלוי החליטו על שורת מינויים חדשים במטכ"ל. לתפקיד מפקד פיקוד המרכז ימונה תת-אלוף אבי בלוט. לתפקיד ראש אמ"ן ימונה תת-אלוף שלומי בינדר | כל המינויים

בינדר ימונה לראש אמ"ן; בלוט למפקד פיקוד מרכז
הערכת מצב ביטחונית צילום: לע"מ

דובר צה"ל הודיע כי בתום תהליך ממושך, סיכמו שר הביטחון, יואב גלנט, וראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, על קידום מפקדים שבלטו בלחימה בשטח ובמטה במהלך מלחמת ״חרבות ברזל״, לתפקידים בפורום המטה הכללי. 

שר הביטחון אישר את המלצת ראש המטה הכללי למינויים הבאים: לתפקיד מפקד פיקוד המרכז ימונה תת-אלוף אבי בלוט. הקצין יועלה לדרגת אלוף. בלוט, תושב נחושה ובוגר מכינת עלי, שימש בעבר כמפקד אוגדת איו"ש, המזכיר הצבאי של ראש הממשלה מפקד חטיבת עוז ומפקד עוצבת חצי האש. 

לתפקיד ראש אגף המודיעין ימונה תת-אלוף שלומי בינדר. הקצין יועלה לדרגת אלוף. מינוי זה מגיע אחרי הודעתו של אהרן חליוה על פרישתו מהתפקיד בעקבות מחדל ה-7 באוקטובר. במכתב הפרישה כתב: "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים". 

לתפקיד מפקד הגיס הצפוני ומפקד מערך התמרון בזרוע היבשה ימונה תת-אלוף דן גולדפוס. כזכור, תא"ל גולדפוס עורר סערה כאשר פנה בצהרה לדרג הפוליטי ואמר: "אתם חייבים להיות ראויים לנו, תוודאו שכולם לוקחים חלק". הקצין יועלה לדרגת אלוף.

 לתפקיד ראש אגף כוח האדם ימונה תת-אלוף דוד (דדו) בר כליפא. הקצין יועלה לדרגת אלוף. לתפקיד ראש אגף התקשוב ימונה תת-אלוף אביעד דגן. הקצין יועלה לדרגת אלוף. המינויים ייכנסו לתוקפם בחודשים הקרובים ובהדרגה.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, זועם על שורת המינויים ודורש בעקבות כך מראש הממשלה לפטר את שר הביטחון: "לגלנט, ממובילי הקונספציה ואחד מהאחראים הבולטים למחדל השבעה באוקטובר, אין מנדט לאשר מינויי אלופים ולעצב את המטה הכללי הבא של צה"ל. המינויים עליהם החליט היום גלנט יחד עם הרמטכ"ל מלמדים כי הוא מצפצף על הציבור באופן מוחלט", טוען בן גביר.

לדבריו, "אין לזה קשר לזהות הקצינים שמונו, שייתכן שחלקם ראוי מאוד, אלא לעצם ההחלטה של גלנט להמשיך כאילו לא קרה תחת אחריותו כשר ביטחון המחדל הגדול ביותר בתולדות המדינה". 

"לאור הדברים, אני קורא לראש הממשלה להדיח את גלנט מתפקידו - הוא אינו ראוי להמשיך לכהן כשר הביטחון". קורא השר.

הרמטכ"ל פיקוד המרכז הרצי הלוי יואב גלנט ראש אמ"ן שלומי בינדר אבי בלוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד