ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
עורכי דינו תוקפים

כתב אישום נגד פרש המשטרה: "הבהילה את הסוס"

עורכי דינו של השוטר תוקפים: "המחלקה לחקירות שוטרים נכנעה ללחצים והחליטה בצעד מקומם להגיש כתב אישום כנגד שוטר שזה עתה השתחרר משירות מילואים ממושך בלב עזה"

כתב אישום נגד פרש המשטרה: "הבהילה את הסוס"
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד פרש המשטרה, שי פרץ, בגין תקיפת המפגינה יעל ראובני בתל אביב באפריל 2023, במהלך ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית.

לפי כתב האישום, המפגינה ירדה עם כמה מספר לחסום את נתיבי איילון וכששוטרים הגיעו לפנותם, פרץ, "שהיה רכוב על סוסו, רכב לעבר המתלוננת - שבתגובה הושיטה ידה קדימה בניסיון לעצור את פגיעת הסוס בה".

עוד תואר בכתב האישום כי כשהסוס דרך על רגלה של ראובני, מה שגרם לה להתקשות בהמשך הצעידה, השוטר "הצליף בה באמצעות המושכות פעמיים. המתלוננת ניסתה להתגונן באמצעות השלט שבידה, שנשמט. מיד לאחר מכן, המשיך הנאשם להצליף ופגע בה שוב בעוצמה".

לדברי עורכי דינו של השוטר, "לתדהמתנו הרבה, המחלקה לחקירות שוטרים נכנעה ללחצים והחליטה בצעד מקומם להגיש כתב אישום כנגד שוטר שזה עתה השתחרר משירות מילואים ממושך בלב עזה, שבמסגרתו אף נפצע". עורכי הדין, משה אלון ודיאנה שומסקי, הוסיפו כי "האמת תתברר בבית המשפט".

ב-3 באפריל בשנה שעברה המחלקה לחקירת שוטרים פתחה בבדיקת תקיפת ראובני בידי פרש משטרתי, שהתרחשה ערב קודם בתל אביב ותועדה. המפגינה זומנה למשרדי המחלקה לחקירות שוטרים להגשת תלונה רשמית.

הפרש סיפר למקורביו את גרסתו לאירוע וטען שראובני פעלה באופן שמסכן את הסוס, אותה ואותו. עוד הוא טען כי הייתה לו סמכות להשתמש באלה. "המפגינה נשארה במקום דקות ארוכות לאחר שכבר ניתנה הוראת פיזור", אמר למקורביו. "בהתחלה היא הניפה שלט בפניו של הסוס והבהילה אותו, ואחר כך ניסתה לתת לו מכה מאחור עם השלט. זה סכנת נפשות, הסוס יכול היה לבעוט בה. אם הסוס היה בועט בה - אללה יוסתור".

"בתקרית השנייה שצולמה", כך לגרסתו, "היא דחפה שלט על הסוס ושלחה יד לרתמה של הסוס. לכן, כדי למנוע סכנה לי ולסוס, השתמשתי ברתמה של הסוס. הייתה לי גם סמכות לשימוש באלה - אז מה עדיף? לא באתי להרביץ ולפגוע באף אחד. שבוע שעבר חטפתי אבן בפרצוף באחת ההפגנות".

ראובני טענה בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב: "הוא כיוון את הסוס לדרוס אותי. אחרי שהסוס דרך עליי והשוטר אמר לנו להמשיך ללכת, שוטר נוסף סגר עלינו והתחיל להרביץ - הוא היכה אותי בגב וביד, למזלי זה נגמר ללא שבר".

לדבריה, "הייתי שעיר לעזאזל, ולא הייתי צריכה לעשות משהו מיוחד כדי להיות כזאת". היא הגיבה לטענות שהמפגינים פגעו בסוסי הפרשים ואמרה: "העבודה שלי היא עבודה עם סוסים, ברור שלא פגעתי בסוס. זה הדבר האחרון שאני אעשה. כנראה לא הלכתי מספיק מהר".


מהמשטרה נמסר בתגובה: "עם הגשת כתב האישום וקבלת חומרי הראיות, יישקלו אמצעים מנהליים כמקובל".

פרש משטרה תקיפת מפגין אלימות שוטרים אלימות המשטרה מח"ש המחלקה לחקירת שוטרים יעל ראובני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד