ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
חסמו את הכביש

עשרות מפגינים במחאה על המעצרים המנהליים

עשרות בני אדם מפגינים בגשר המיתרים בירושלים במחאה על המעצרים המנהליים. המחאה מגיעה לאחר שבערב החג האחרון חתם שר הביטחון גלנט על חמישה צווי מעצר מנהלי

עשרות מפגינים במחאה על המעצרים המנהליים
המחאה בכניסה לירושלים צילום: דוברות המשטרה

מאות בני אדם, בהם משפחותיהם של העצורים המנהליים מפגינים כעת בגשר המיתרים בירושלים במחאה על גל המעצרים המנהליים חסר התקדים שהוצא לאחרונה כנגד מתיישבים.

המפגינים חוסמים את כביש הכניסה לעיר, וכוחות משטרה מנסים לפתוח את הכביש לתנועה.

המחאה מגיעה לאחר שבערב החג האחרון חתם שר הביטחון גלנט על חמישה צווי מעצר מנהלי נוספים כנגד מתיישבים, שלושה מהם נשואים ובעלי משפחות. 

המפגינים טוענים כי מאז הקמת הממשלה הנוכחית הוצאו כבר 22 צווים מנהליים כנגד פעילי ימין - מספר כפול מכל כהונת ממשלת רבין שיאנית המעצרים עד כה שהחזיקה בנתון של 11 צווים מנהליים שהוצאו כנגד יהודים.

מהמשטרה נמסר כי הערב החלה מחאה בהשתתפות מפגינים רבים בכניסה לעיר ירושלים. בשלב מסויים, חלק מהמוחים החלו להפר את הסדר תוך חסימת נתיבי הנסיעה סמוך לגשר המיתרים בכניסה לעיר. 

לאחר שקצין משטרה כרז למפגינים כי מדובר בהפרת סדר ומחאה בלתי חוקית, והמתפרעים לא נשמעו להוראות השוטרים במקום, פעלה המשטרה להדיפתם בכוח לעבר המדרכה- שם מתאפשרת המחאה.

הפרת הסדר בכניסה לירושלים צילום: דוברות המשטרה

במהלך חסימה זו, מנעו מספר מפרי סדר תנועתו של רכב פרטי שעשה דרכו לבית החולים, וחסמו רכבים רבים תוך סיכון שלהם ושל משתמשי הדרך. 

כעת הכניסה והיציאה מהעיר באזור גשר המיתרים נחסמת לתנועה לסירוגין. כוחות משטרה ומג"ב פועלים במקום גם בשעה זו להשבת הסדר, ותנועת כלי הרכב מופנית לצירי תנועה חלופיים.

גשר המיתרים ירושלים צו מעצר מנהלי עצורים מנהליים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד