י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"ההרס הוא עצום"

זה סכום המיליארדים שיעלה לשיקום עזה | בראש סדר העדיפויות

האו"ם קבע ששיקום עזה יעלה 30-40 מיליארד דולר, "נזק בקנה מידה שלא נראה מאז מלחמת העולם השנייה" | דו"ח תוכנית הפיתוח של האו"ם מעריך שהכלכלה הפלסטינית התכווצה ב-26.9% מאז הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר

זה סכום המיליארדים שיעלה לשיקום עזה | בראש סדר העדיפויות
הריסות בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

האו"ם הודיע כי בנייה מחדש של רצועת עזה כתוצאה מהמלחמה בין ישראל לחמאס, תעלה לפי הערכות 30-40 מיליארד דולר.  לטענת האו"ם הרס כזה לא נראה מאז מלחמת העולם השנייה.

"ההערכות הראשוניות של תוכנית הפיתוח של האו"ם לשיקום רצועת עזה עולות על 30 מיליארד דולר ועשויות להגיע ל-40 מיליארד דולר", אמר עוזר מזכ"ל האו"ם עבדאללה אל דרדרי.

"היקף ההרס הוא עצום וחסר תקדים. זו משימה שהקהילה העולמית לא התמודדה איתה מאז מלחמת העולם השנייה", אמר דרדרי, שכיהן בעבר כסגן ראש הממשלה תחת נשיא סוריה בשאר אסד, במסיבת עיתונאים בירדן.

הוא הוסיף כי אם שיקום עזה יתבצע בתהליך הרגיל, "זה עלול לקחת עשרות שנים, ולפלסטינים אין את הלוקסוס לחכות עשרות שנים".

"לכן חשוב שנפעל במהירות כדי לשכן מחדש אנשים בדיור הגון ולהחזיר את חייהם לקדמותם - כלכלית, חברתית, מבחינה בריאותית וחינוך", אמר דרדרי. "זה בראש סדר העדיפויות שלנו".

הוא העריך כי סך ההריסות מהפצצות, 37 מיליון טון. לטענתו "72 אחוז מכל בנייני המגורים נהרסו לחלוטין או חלקית".

המלחמה בין ישראל לארגון הטרור חמאס השפיעה קשות גם על הכלכלה הפלסטינית. לפי הערכה שפורסמה היום על ידי האו"ם, הכלכלה הפלסטינית, המקיפה הן את יהודה ושומרון והן את רצועת עזה, התכווצה ב-26.9% מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר. שיעור העוני בעזה צפוי להמשיך לטפס ל-58.4%.

האו"ם חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד