ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"למנוע בילוי והוללות"

רבני בני ברק בעד סגירת החנויות בשעה 23:00 בלילה

בני ברק סוערת: שלושת רבני העיר מגבים את סגירת בתי העסק שאוכף ראש העיר חנוך זייברט."למנוע מצב של פריקות עול והפרת קדושת העיר וצביונה". המכתב המלא

רבני בני ברק בעד סגירת החנויות בשעה 23:00 בלילה
רבני העיר בני ברק צילום: איתי קצב

מכתב מפתיע מרבני העיר בגיבוי מוחלט למהלך של סגירת בתי העסק ברחבי העיר מהשעה 23:00 בלילה.

במכתב ששיגרו היום שלושת רבני העיר לראש העיר חנוך זייברט, כותבים הרבנים הגאונים רבי חיים יצחק אייזיק לנדא, רבי שבח צבי רוזנבלט ורבי מסעוד בן שמעון:

"לכבוד הרב חנוך זייברט שיחי' ראש העיר, הנה ידוע כמה פעלו רבני העיר זצוק"ל למען השמירה על קדושת וצביון עירנו עיר התורה והחסידות, גדרו גדרים ועמדו בפרץ לבל תהיה ח"ו כהנת כפונקדית ואנו כממלאי מקומם וממשיכי דרכם ממשיכים לפעול בזה ביתר שאת בדאגה ושמירה על צביון העיר".

"גם בחנויות המזון, מלבד עמידה על משמר הכשרות, נגדרו גדרים לשמירת הצניעות והצביון כדוגמת חניות הפלאפל שמותנה מתן הכשרות בהגבלת הזמן לאפשרות הישיבה במקום, בשעון חורף על לשעה 7:00 בערב ובשעון קיץ עד השעה 8:00 בערב, וכמו כן בחנויות לממכר פיצה, איפשרו את פתיחתם אך ורק באופן של שלם וקח ללא אפשרות ישיבה במקום, וכל זאת בכדי למנוע התאספות של נוער והפיכת העיר למקום של בילוי והוללות".

"חלק בלתי נפרד משמירת צביון העיר הינה להגביל את זמן פתיחת החנויות בשעות הלילה ובפרט בחנויות המזון להגביל פתיחתם על לשעה 11:00 בלילה, וזאת בכדי למנוע מצב של פריקות עול והפרת קדושת העיר וצביונה. דברים אלו הינם מהדברים הצריכים חיזוק תמיד ונדרש כל העת לחזק את השמירה על התקנות והגדרים הנ"ל".

את מכתבם מסיימים רבני העיר בחיזוק על צעד זה למען קדושת העיר: "הננו בזה לברך ולחזק את ידי ראש העיר בפעלך לחיזוק הדבר, דבר שבוודאי ישפיע על קדושת עירנו".

אכיפת התקנה החדשה על סגירת בתי העסק שמשתקפת כהחלטה ברורה של הנהגתה הרוחנית של העיר. הלילה ליל שישי מהשעה 12 יאכפו סגירת הצ'ונטיות.

באדיבות המצלםהמכתב של רבני העירצילום: באדיבות המצלם

בני ברק הרב מסעוד בן שמעון הרב שבח צבי רוזנבלט הרב חיים יצחק אייזיק לנדא חנוך זייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד