י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
הסכם ב-3 שלבים

ההצעה הצרפתית להסדר מדיני עם לבנון

הקבוצות החמושות בלבנון נדרשות לפרק את כל המתקנים שלהם סמוך לקו הכחול ולסגת למרחק של לא פחות מ-10 קילומטרים. בשלב השלישי לבנון וישראל יחדשו את המשא ומתן על הגבול היבשתי

ההצעה הצרפתית להסדר מדיני עם לבנון
מלחמת חרבות ברזל - גבול לבנון צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

העיתון אל-אחבאר הלבנוני פרסם את נוסח ההצעה הצרפתית להסדר מדיני שהוגשה ללבנון, ועמדה במוקד פגישותיו של שר החוץ הצרפתי בישראל.

לפי פרטי ההצעה שהתפרסמה, בשלב הראשון הקבוצות החמושות בלבנון (חיזבאללה ואחרים) נדרשות להפסיק את הפעולות הצבאיות בישראל ובמקומות הסמוכים אליה ולהפסיק את המתקפות על אנשי יוניפ"ל, ולהבטיח את אפשרותם לבצע סיורים דרומית לליטני ללא הגבלה. ישראל מצידה תפסיק גם את הפעולות בלבנון ובתוך כך את התקיפות האוויריות ותעצור את חסימת מכ"מים של ספינות כוחות הים של יוניפ"ל ותמנע מכל פעילות שתסכן אותם. כך דיווחה נורית יוחנן בכאן חדשות.

בשלב השני שיתקיים תוך שלושה ימים, הכוחות החמושים בלבנון יפרקו את כל המתקנים סמוך לקו הכחול, יסגו למרחק של לא פחות מ-10 קילומטרים פנימה, וישראל תפסיק את התקיפות האוויריות ויוניפ"ל תחדש את ישיבות המנגנון המשולש (פגישות של צבא לבנון, ישראל ויוניפ"ל) ותתמוך בפריסת צבא לבנון מדרום לליטני מבחינה לוגיסטית.

בשלב השלישי, תוך עשרה ימים לבנון וישראל יחדשו את המשא ומתן על הגבול היבשתי, תוך התמקדות תחילה בתחומים שכבר נדונו במסגרת המנגנון המשולש בשנת 2018. כמו כן יחל משא ומתן על "מפת דרכים" להבטחת הקמת אזור בין הקו הכחול לנהר הליטני - נקי מקבוצות חמושות, נכסים ונשק, למעט אלה השייכים לממשלת לבנון וליוניפי"ל.

מלחמת חרבות ברזל יוניפי"ל לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד