י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
נמאס מהמבקרים

עיירה ביפן מקימה קיר שיחסום את הנוף כדי להדוף תיירים 

עיירת הנופש פוג'יקאווגוצ'יקו סובלת מנחילי תיירים המבקשים למצוא את זווית הצילום המושלמת להר הגעש המפורסם מסמליה של יפן. גורם בעירייה: "צר לנו שאנחנו צריכים לעשות את זה בגלל כמה תיירים שלא יכולים לכבד את הכללים"

עיירה ביפן מקימה קיר שיחסום את הנוף כדי להדוף תיירים 
ההר היפני וחנות הנוחות שהפכה את חיי התושבים לבלתי נסבלים צילום: באדיבות המצלם

תיירים – החוצה! העיירה היפנית פוג'יקאווגוצ'יקו, הידועה במספר נקודות התצפית שלה המספקות עמדות צילום מושלמות של הר פוג'י – אחד מסמליה המזוהים ביותר של יפן, החלה בהקמת קטעי חומה מול אותן נקודות תצפית, בכדי לחסום את הנוף המרהיב של ההר ובכך לגרום לנחילי התיירים שהפכו למטרד סביבתי, לנטוש את העיירה.

הקיר העשוי בד שחור שיתנשא לגובה של 2.5 מטרים ובאורך של כ-20 מטרים, יושלם בעוד כשבועיים והוא יחסום כמעט לחלוטין את הנוף של הר פוג'י, אמרו גורמים רשמיים בעירייה, על המהלך שיצא לדרך לאחר אינספור ניסיונות קודמים להיאבק בתופעת התיירים המתנהגים בצורה בלתי נאותה.

"צר לנו שאנחנו צריכים לעשות את זה בגלל כמה תיירים שלא יכולים לכבד את הכללים", אמר גורם בעיירת הנופש פוג'יקאווגוצ'יקו לכלי התקשורת, תוך שהוא מפרט בין היתר את השארת הפסולת ואת ההתעלמות מחוקי התנועה על ידי התיירים.

"קוואגוצ'יקו היא עיירה הבנויה על תיירות, ואני מברך את המבקרים הרבים כשגם העיר מקדמת אותם בברכה, אבל יש הרבה דברים בנימוסים שלהם שמדאיגים", אמר מיצ'י מוטומוצ'י, בעל בית קפה 'אוהגי' המגיש ממתקים יפניים סמוך לאחת מנקודות הצילום שתיחסם בקרוב. גם הוא ציין את הפסולת הרבה שמותירים אחריהם התיירים, את חציית הכביש המסוכנת שלהם גם כאשר התנועה עמוסה, ההתעלמות מרמזורים, ואפילו חדירה לחצרות פרטיים.

הר פוג'י, ההר הגבוה ביותר ביפן הנשקף למרחק של עשרות קילומטרים, ניתן לצילום ממקומות רבים באזור, אולם העיירה התפרסמה בשל תמונה יוצאת דופן שלו כשהוא מופיע ברקע של חנות נוחות מהרשת היפנית 'לוסון', לה אלפי סניפים ברחבי יפן, במרכז עיירת הנופש האמורה, מה שהביא בעקבות כך זרם תיירים בלתי פוסק המבקשים להנציח את התמונה המושלמת ביותר של הר הגעש הפעיל.

התיירים, הזרים ברובם, גדשו מאז את האזור הקטן, ועוררו גל של חששות ותלונות מצד תושבים נגד מבקרים שחסמו את המדרכה הצרה, צילמו תמונות בכביש הסואן או נכנסו לנכסים של השכנים, אמרו גורמים רשמיים.

בפוג'יקאווגוצ'יקו ניסה שיטות אחרות: שלטים הקוראים למבקרים לא לרוץ לכביש ולהשתמש במעבר החציה המיועד באנגלית, סינית, תאילנדית וקוריאנית, ואפילו שכרו מאבטחים שינסו לשלוט בקהל, אולם שום פעולה לא הצליחה.

יושיהיקו אוגאווה, בעליה של חנות אורז בת יותר מחצי מאה באזור פוג'יקאווגוצ'יקו, אמר כי הצפיפות החמירה בחודשים האחרונים, כאשר תיירים מגיעים כבר בסביבות 4-5 בבוקר ומדברים בקול רם.

לפעמים הוא אף מתקשה להכניס ולהוציא את המכונית שלו מהחנייה. "מעולם לא חשבנו שנתמודד עם מצב כזה", אמר אוגאווה, והוסיף שהוא לא בטוח שזה הפתרון.

תיירים רבים נהרו ליפן מאז הוסרו מגבלות הנסיעה של מגיפת הקורונה, בין היתר בשל היחלשות המטבע המקומי 'ין'. בשנה שעברה, ביקור ביפן יותר מ-25 מיליון תיירים, והשנה המספר צפוי לעלות לכ-32 מיליון, שיא מאז 2019, כך על פי ארגון התיירות הלאומי של יפן.

באירופה, החששות מפני צפיפות התיירים בערים ההיסטוריות, הובילו את ונציה בשבוע שעבר להשיק גם היא תוכנית פיילוט הגובה דמי כניסה של 5 אירו מכל תייר הנכנס בתחומיה. הרשויות מקווים שזה ירתיע מבקרים להגיע בימי שיא ויהפוך את העיר לראויה יותר למגורים עבור תושביה המתמעטים והולכים.

יפן תיירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד