י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
רצח זמר ומהגר

יוון: המנהיג הניאו-נאצי שוחרר מהכלא - "עלבון לקורבנות"

ניקוס מיכלוליאקוס, מייסד מפלגת ימין קיצונית, ישב בכלא באשמת ניהול ארגון פשע. עורכי דין המייצגים את משפחתו של אדם שנהרג על ידי הקבוצה כינו את שחרורו "עלבון לקורבנות"

יוון: המנהיג הניאו-נאצי שוחרר מהכלא - "עלבון לקורבנות"
הפרלמנט ביוון צילום: Pixabay

ניקוס מיכלוליאקוס, מייסד ומנהיג המפלגה הניאו-נאצית הפוליטית הניאו-נאצית 'שחר הזהוב', שוחרר על תנאי לאחר שריצה חלק ממאסר של 13 שנים.

הוא הורשע ונכלא באוקטובר 2020 לצד עשרות חברי שחר הזהוב בגין ניהול ארגון פשע. הוא הואשם, בין היתר, ברציחות ב-2013 של הזמר פבלוס פיסאס מהשמאל, ומהגר פקיסטני. 

במהלך משפט שנמשך חמש שנים וקיבל סיקור נרחב , חברי שחר הזהוב נמצאו גם אשמים בהכאת דייגים מהגרים ואנשי איגוד מקצועי, וכן במעורבות בהיעלמותם של יותר מ-100 מהגרים.

המשטרה היוונית מסרה כי מיכלוליאקוס, שאושפז זמנית בבית החולים לאחרונה, נמצא בבית באתונה מאז יום רביעי.

על פי תנאי השחרור על תנאי, נאסר על הנאצי האנטישמי בן ה-66 לנסוע מחוץ לאתונה, הוא חייב להתייצב בתחנת משטרה מקומית פעם בחודש, ואינו רשאי לשמור על קשר עם מי מהאנשים שהואשמו לצדו.

בתגובה לשחרורו של מיכלוליאקוס, עורכי דין המייצגים את משפחתו של המוזיקאי שנרצח פאבלוס פיסאס אמרו כי ההחלטה לשחררו על תנאי "מהווה עלבון לקורבנותיו של שחר הזהוב ולמשפחותיהם, ולכל החברה היוונית".

השחר הזהוב הייתה בשיאה הפוליטי בזמן הרצח של הזמר עם-18 מושבים בפרלמנט מתוך 300 מושבים, לאחר קמפיין מאסיבי של המפלגה בשנת 2012 על רקע כעס על המשבר הפיננסי ביוון שהכפיש את המפלגות הפוליטיות המרכזיות.

שלוש שנים מאוחר יותר, היא גם שלחה שלושה נציגים לפרלמנט האירופי, אך החקירה נגד פשעים ומעורבות ברציחות גבתה את מחירה, וגרמה למספר חברים בכירים לערוק. בבחירות האחרונות בשנת 2019 המפלגה לא הצליחה לזכות במנדט אחד.

יוון נאצים השחר הזהוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד