י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
מעצרים במספר מדינות

נחשף מרכז ההונאה הגדול באירופה - לבנון גרמניה בוסניה ואלבניה

חוקרים מגרמניה יחד עם חוקרים ממדינות נוספות עקבו באינטנסיביות אחר רשת נוכלים ענקית. מעל 20 מעצרים בוצעו. העבריינים התחזהו לקרובי משפחה, עובדי בנק, אנשי שירות לקוחות או שוטרים

נחשף מרכז ההונאה הגדול באירופה - לבנון גרמניה בוסניה ואלבניה
מעצרים באחד המוקדים צילום: יורופול Europol

משטרת גרמניה הודיעה כי יחד עם עמיתיה מאלבניה, בוסניה, קוסובו ולבנון, הם גילו את מה שנחשב כמרכז ההונאה הגדול ביותר באירופה.

בהצהרת סוכנות המשטרה האירופית, יורופול, נמסר כי 12 מוקדים טלפוניים התגלו ב-18 באפריל, וכי 21 אנשים נעצרו.

תומס סטרובל, שר הפנים במדינת באדן-וירטמברג שבדרום-מערב גרמניה, שיבח את השוטרים על כך ש"חשפו בהצלחה את מה שהיא כנראה תוכנית ההונאה הגדולה ביותר מוקד הטלפוני באירופה".

היורופול מסר כי העבריינים התחזהו לקרובי משפחה, עובדי בנק, אנשי שירות לקוחות או שוטרים, תוך שימוש בטקטיקות או מניפולציות כדי "לרמות את קורבנותיהם ולשאוב מהם את חסכונותיהם".

בדצמבר 2023 ביקש לקוח למשוך יותר מ-100,000 אירו במזומן, הפקיד בבנק חשד, והתברר כי הלקוח נפל קורבן לתרמית. הוא הודיע על כך ​​למשטרה, מה שמנע מהקורבן למסור את הכסף לרמאים.

החוקרים הבינו עד מהרה שאפשר לקשר את מספרי הטלפון שבהם השתמשו העבריינים ליותר מ-28,000 שיחות הונאה תוך 48 שעות בלבד.

במקום לחסום את המספר, חוקרי משטרה פתחו בחקירה ועקבו אחר מספר הטלפון ששימש כדי לפתות את הקורבן. הוקם מוקד טלפוני שבו מאות שוטרים עבדו מסביב לשעון במעקב אחר כ-1.3 מיליון שיחות בזמן אמת, שכן מספר הטלפון מהתרמית המקורית היה קשור לרשת שלמה של מוקדי הונאה.

הנוכלים היו מרמים את קורבנותיהם ומושכים מחסכונותיהם. החל מהבטחות מזויפות לזכיות בלוטו, הזדמנויות השקעה, הונאת אשראי, או שיחות בהם התחזו לקרוב משפחה הזקוק לכסף בשל מצב רפואי.

הונאת גביית חובות בוצעה בעיקר מבוסניה-הרצגובינה, שיחות הונאה בנקאיות מקוונות בוצעו מקוסובו. נוכלי השקעות התקשרו בעיקר מאלבניה והפושעים המתמחים בהונאת כרטיסי אשראי היו מלבנון.

בתוך ארבעה חודשים בלבד, למעלה מ-7,500 שיחות עברו את הרף המחייב את הרשויות לפתוח בהליכים פליליים. השוטרים הצליחו למנוע הפסדים כספיים לקורבנות. הנזק הפוטנציאלי היה מגיע ליותר מ-10 מיליון אירו.

לבנון בוסניה גרמניה אלבניה הונאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד