י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
ההתכתבות נחשפה

התמיכה שקיבל חמאס ביום הטבח: "הם קרובים לתל אביב"

כבר ב-2021 פעילי הקבוצה הפיצו מסרים שקוראים "תחי האינתיפאדה" ומהללים את האינתיפאדה הראשונה. סטודנט האשים: "למה רק המדינות והישויות השיעיות פועלות נגד ישראל? איראן, חיזבאללה ועכשיו החות'ים".

התמיכה שקיבל חמאס ביום הטבח: "הם קרובים לתל אביב"
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: פלאש 90

כשבישראל עדיין ניסו להבין את גודל האסון בשבעה באוקטובר ולהגיב, מעבר לים כבר התחילו לשמוח. סטודנט מוסלמי כתב עוד באותו היום בהתלהבות: "דרך אגב, לוחמי החופש הדפו אחורה את כוחות הכיבוש, הם כל כך קרובים לתל אביב עכשיו" - וזכה ללבבות ולתגובות אהדה.

זוהי רק אחת מההתכתבויות של תא הסטודנטים הקיצוני Students for Justice in Palestine, שזוכה לכינוי SJP, באוניברסיטת BU האמריקנית מ-7.10 שפורסמו בחדשות N12. ההודעות שנשלחו בזמן הטבח ואחריו מציגות לראווה את העמדות הקיצוניות והאנטי-ישראליות של אחד הגופים הבולטים במחאות שסוחפות את ארה"ב.

על פי הדיווח, שיח ער התרחש באחת הקבוצות סביב האפשרות שמדינות נוספות ייכנסו לעימות עם ישראל: "מישהו יודע אם לבנון ומצרים הולכות להגיב? אני יודע שהממשלה הסודנית תצטרף אם הם יקבלו מזה כסף", ציין אחד הפעילים, "אני תוהה אם מדינות צפון-אפריקניות יצטרפו - אלג'יריה מדברת הרבה אבל לא עושה כלום, סודאן נכנסת לכל מלחמה בשביל הכסף, המצרים עושים שרירים עם הצבא שלהם אבל ללא פעולה, אז האם מישהו אי פעם יצטרף?". סטודנט אחר הוסיף: "מצרים לא תעשה כלום אלא אם תהיה הפיכה בצבא". עוד סטודנט האשים: "למה רק המדינות והישויות השיעיות פועלות נגד ישראל? איראן, חיזבאללה ועכשיו החות'ים".

כבר ב-2021 פעילי הקבוצה הפיצו מסרים שקוראים "תחי האינתיפאדה" ומהללים את האינתיפאדה הראשונה.

אסף רוזנצוויג דיווח בחדשות 12 כי לאחר שסוגיית החטופים עלתה לדיון והפכה לסימן מחאה, סטודנטית בשם הארלין זעמה על "הפוסטרים הציוניים במעונות" ואמרה כי היא מוכנה לעבור ולתלוש אותם. סטודנטית בשם מאסה השיבה "אם להם יש את הזכות לתלות אותם, לנו יש את הזכות להוריד אותם, בזהירות. ראיתי כמה והורדתי".

"מכונת התעמולה של חמאס ואיראן עובדת שנים", אמר אפיק זערור, בוגר אוניברסיטת BU בבוסטון לחדשות 12. "הפעילים שלהם בכלל לא מעוניינים לדבר איתנו, הם בכלל לא מדברים על הפלסטינים - הם פשוט נגד קיומה של מדינת ישראל".

מלחמת חרבות ברזל חמאס אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד