ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מכתב לסנאטורים

יהודים מפחדים להזדהות כיהודים בחלקים מהקמפוסים האמריקאים

על רקע הזינוק הדרמטי בתקיפות אנטישמיות בארה"ב שורה של חברי סנאט וחברי קונגרס פרסמו מכתב הצהרה חריפה נגד האנטישמיות: "עלולה להוביל לזוועות בלתי נתפסות"

יהודים מפחדים להזדהות כיהודים בחלקים מהקמפוסים האמריקאים
נשיא דרשו הרב דוד הופשטטר עם חבר הסנאט סטיב דיינס צילום: ג׳וש מילר

על רקע העלייה החמורה בגילויי אנטישמיות בארה"ב, בעיקר אחרי אירועי השביעי באוקטובר, קבוצה של אישי ציבור בולטים בארה"ב בהם חברי סנאט וחברי קונגרס מובילים פרסמו מכתב חריף נגד ביטויי אנטישמיות במרחב הציבור בארה"ב. מי שיזם את המכתב הוא הרב דוד הופשטטר נשיא דרשו העולמית.

במכתב החריג נכתב: "אנטישמיות, על כל צורותיה, מערערת את ערכי הליבה של שוויון וכבוד האדם שעליהם נבנתה ארצנו. אָנוּ מבקשים שכל האמריקנים יעמדו מאוחדים נגד כל ביטוי של דעות קדומות או אפליה המכוונות לקהילות יהודיות. כפי שההיסטוריה הוכיחה, שנאה ודעות קדומות מובילות לזוועות בלתי נתפסות שיכולות להרוס את הציוויליזציה".

על המכתב חתומים חברי הסנאט הקונגרס, מארשה בלאקבורן מטנסי, סטיב דיינס ממונטנה, ונציגי המדינות, ג'וש האולי ממיזורי, קלי ארמסטרונג דקוטה הצפונית, רנדי פינסטרה מאיווה, ניק ללוטה ניו יורק, ניק לנגוורת'י מניו יורק,  מייק לולר מניו יורק, מארק מולינרו ניו יורק, רודי יקים מאינדינאה.

בתקופה האחרונה פנו אישי ציבור רבים מרחבי ארה"ב, חלקם רבנים הנוטלים חלק בפעילויות דרשו במדינה, להרב הופשטטר בבקשה להוביל מהלך ציבורי על מנת לשפר את תחושת הביטחון של יהודים בארה"ב, בעיקר מהציבור החרדי שלהם מראה יהודי מובהק.

הרב הופשטטר טס במיוחד לוושינגטון ונפגש עם יותר מעשרה חברי הסנאט וחברי הקונגרס שהתחייבו להוביל שורה של מהלכים ציבוריים על מנת להילחם באנטישמיות. הקבוצה מורכבת מרפובליקנים ודמוקרטים הצטרפה להצהרה הברורה שמתייצבת לצד היהודים בתקופה שבה התקיפות בכלי התקשורת נגד ישראל והמתקפות נגד פרו ישראלים בקמפוסים שוברות את כל השיאים.

הרב הופשטטר אמר למחוקקים כי הטיעונים נגד ישראל מהווים מסווה נוח עבור אנטישמים שחוששים להתבטא בצורה אנטישמית בגלוי. "מאחורי ההגנה כביכול על ילדי עזה מסתתרים אנטישמים רבים. מה שקורה בעזה מאפשר מרחב לגיטימי לשנאה ליהודים. הקריאות להפסקת אש מצד אחד ולהפסקת הסיוע לישראל הם קריאות שמבקשות באופן ברור להוביל לפגיעה בחיי העם היהודי" אמר הרב הופשטטר.

"עלינו ליצור מצב שבו אפליה ושנאה נגד יהודים היא טאבו", אמר הרב הופשטטר בפגישותיו עם חברי הסנאט והקונגרס. "מצב שבו יהודים מפחדים להזדהות כיהודים בחלקים מהקמפוסים האמריקאים הוא מצב שאמור להדאיג את החברה האמריקאית כולה. גישות של שנאה וגזענות מתחילים תמיד ביהודים ובסופו של דבר מגיעים למיעוטים אחרים עד להרס של החברה".

נשיא דרשו הרב דוד הופשטטר עם חברי סנאט וקונגרס צילום: ג׳וש מילר

המאמץ של הרב הופשטטר סביב מלחמה באנטישמיות נמשך כבר כמה שנים וזאת דווקא בשם הארגון הגדול שהוא עומד בראשו, ארגון דרשו שמחזיק נציגים ב-28 מדינות. "הרבנים שלנו נמצאים בכל מקום ביבשת אמריקה, ובכל מקום בעולם שבו יש יהודים. אנחנו הראשונים לזהות מקרים של אנטישמיות ואני רואה בזה שליחות. כשגדלתי שמעתי מההורים שלי על החוויות שלהם בשואה. השאלה שהכי כאבה להם הייתה 'איפה היה העולם'. ובמובנים רבים אני חש שליח לנושא הזה, לעורר את דעת הקהל של העולם לפני שדברים נוראיים קורים".

הרב דוד הופשטטר דרשו ארצות הברית אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד