ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
סערת הצווים

בית הדין בהאג: "איומים כנגד ההחלטות של התובע - עבירה בפני עצמה"

ברקע החשש בישראל מצווי מעצר לבכירים בישראל, פורסמה הודעה מטעם התובע בבית הדין בהאג, בה נכתב כי "איום בתגובה כנגד החלטות של התובע או השופטים מהווה עבירה בפני עצמה"

בית הדין בהאג: "איומים כנגד ההחלטות של התובע - עבירה בפני עצמה"
תומכי ישראל בהאג צילום: באדיבות המצלם

ברקע הסערה סביב כוונת התובע של בית הדין הבינלאומי בהאג להוציא צווי מעצר נגד בכירים בישראל ובתוכם ראש הממשלה - התובע של בית הדין הפלילי הבינלואמי בהאג הוציא הודעה עם התייחסות לעניין.

בהודעה נכתב: "אנו מודעים לשיח על חקירות ביה"ד ומבקשים להזכיר כי איום בתגובה כנגד החלטות של התובע או השופטים מהווה עבירה בפני עצמה", כך לפי "ישראל היום". 

"משרד התובע מודע לכך שיש עניין ציבורי משמעותי בחקירותיו, והוא מקבל בברכה הערות, העברת חששות ומעורבות בפעילותה מצד המדינה ונבחרי הציבור, ארגונים לא ממשלתיים, חוקרים ופעילים".

משרד התובע מוסיף: "עצמאות וחוסר משוא פנים מתערערים כאשר אנשים מאיימים להגיב נגד בית המשפט או נגד אנשי בית המשפט, אם המשרד, במילוי המנדט שלו, יקבל החלטות לגבי חקירות או תיקים הנכללים בסמכותו. איומים כאלה, גם כאשר לא פועלים, עלולים להוות גם עבירה על עשיית משפט לפי האמנות. 70 לאמנת רומא".

כפי שפורסם, בישראל מבינים כי התקבלה החלטה של ​​בית הדין הפלילי הבינ"ל להוציא כבר בימים הקרובים צווי מעצר נגד הצמרת המדינית והצבאית בישראל. על הכוונת: ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הלוי וייתכן שיוצאו צווי מעצר נגד בכירים נוספים.

גורם מדיני אמר לחדשות 14: "מדובר בצונאמי שטורף את הכל: יפגע בסיכוי להחזרת החטופים, יקבור את הנורמליזציה עם סעודיה ויוביל להפסקה מיידית של תשלומי ישראל לרש"פ. הנשיא ביידן הוא היחיד שיכול לעצור זאת אבל כרגע הוא נמנע מלפעול".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לחשש מהוצאת צווי מעצר לבכירים בדרג המדיני בישראל ולחיילי צה"ל והבהיר כי זו שערוריה.

נתניהו הבהיר: "‏תחת הנהגתי, ישראל לעולם לא תקבל כל ניסיון של בית הדין הפלילי בהאג לערער את זכותה הבסיסית להגן על עצמה. ‏האיום נגד חיילי צה״ל ואישי הציבור של ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון והמדינה היהודית היחידה בעולם, הוא שערורייתי".

"‏לא נכנע לו", הוסיף, ואמר: "‏ישראל תמשיך עד לניצחון במלחמתנו הצודקת נגד המחבלים המתועבים שמבקשים להשמידנו. ‏לעולם לא נפסיק להגן על עצמנו".

בית הדין בהאג בנימין נתניהו צו מעצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד