י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
המפרציות בלחץ

חוששת מאיראן: ארה"ב העבירה מטוסי קרב מאיחוד האמירויות לקטאר

איחוד האמירויות הודיעה לארה"ב בפברואר כי לא תאפשר לה לפעול צבאית משטחה. בעקבות כך, הפנטגון שינע מטוסי קרב לקטאר. על פי גורמים, באיחוד האמירויות התעורר חשש שהם יהפכו למטרה של שלוחים איראניים אם ייתפסו כמי שמשתפים פעולה עם ארה"ב

חוששת מאיראן: ארה"ב העבירה מטוסי קרב מאיחוד האמירויות לקטאר
מטוסי קרב צילום: שאטרסטוק

הפנטגון מעביר מטוסי קרב, מל"טים וכלי טיס אחרים לקטאר, ומיקמה מחדש את כוחותיה כדי לעקוף את ההגבלות על ביצוע תקיפות אוויריות מבסיס אווירי ששימש זמן רב את ארה"ב באיחוד האמירויות הערביות, כך חושף הוול סטריט ג'ורנל.

על פי הדיווח, איחוד האמירויות הודיעה לארה"ב בפברואר האחרון כי היא לא תתיר עוד למטוסי קרב ולמל"טים אמריקאים שחנו בבסיס חיל האוויר אל-דאפרה באבו דאבי לבצע תקיפות בתימן ובעיראק. זה גרם לארה"ב להעביר את המטוסים לבסיס חיל האוויר בקטאר, שלא הטילה הגבלות דומות. 

המהלך מדגיש את המתיחות ההולכת וגוברת בין וושינגטון לכמה ממדינות המפרץ הפרסי שאפשרו לכוחות אמריקאים להתבסס בשטחן, אך נזהרים להיגרר לסכסוך אזורי עם התפשטות המלחמה בעזה.

לארה"ב יש גישה לבסיסים רבים ברחבי המזרח התיכון שבהם היא השתמשה בחודשים האחרונים לביצוע תקיפות אוויריות בעיראק, סוריה ותימן. היא גם יירטה מל"טים וטילים מעל ים סוף ובמרחב האווירי מעל ירדן ומדינות אחרות.

אבל ככל שהמתיחות האזורית עלתה, איחוד האמירויות החלה לחשוש יותר ויותר מכך שהיא עלולה להיות מותקפת על ידי האיראנים, אם איראן תראה כי איחוד האמירויות מסייעת בפומבי לפעולות הצבא האמריקאי.

"הוטלו הגבלות על משימות תקיפה נגד מטרות בעיראק ובתימן", אמר בכיר באיחוד האמירויות ל"וול סטריט ג'ורנל", והסביר את ההחלטה להגביל מטוסי קרב אמריקאים שהעו בשטחה מלבצע תקיפות אוויריות. "ההגבלות האלה מגיעות ממקום של הגנה עצמית".

על פי הדיווח, ארה"ב סיכמה עם הקטארים בימים האחרונים להביא מטוסי הקרב נוספים, מטוסי סיור ומל"טים.

 

ארצות הברית קטאר איחוד האמירויות חמאס עיראק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד