י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"קרובים לסינואר"

ראש המל"ל: "תהיה פעולה ברפיח, ראש הממשלה נתן את ההוראה"

ראש המל"ל צחי הנגבי, קרא לציבור להתאזר בסבלנות בנוגע למלחמה: "כשאומרים שאנחנו פסע מ'ניצחון מוחלט', צריך להבין מה זה". על חיסול סינוואר: "היינו מאוד קרובים אליו. יש האומרים אפילו קרובים מאוד בשלב מסוים". לדבריו "הפור נפל" וישראל תפעל ברפיח

ראש המל"ל: "תהיה פעולה ברפיח, ראש הממשלה נתן את ההוראה"
צחי הנגבי צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בצל המגעים לעסקת חטופים וההמתנה עם הכניסה לרפיח, ראש המל"ל צחי הנגבי אמר היום (מוצ"ש) בריאיון ל"פגוש את העיתונות". כי "הפור נפל" בכל הנוגע לכניסה לרפיח, וכרגע השאלה היא לא "אם", אלא "מתי".

בנוסף, לטענתו, למרות ההצהרות של חמאס שסינוואר הסתובב מחוץ למנהרות, ולמרות העיכוב מצדם במתן תשובה להצעה שעל השולחן, סינוואר כרגע בכלל "במצוקה".

הנגבי טען: "קשה לו כנראה לקבל החלטה שהמשמעות שלה עשויה להיות קץ שלטון חמאס".

לדבריו, "ברגע שהוא מוותר על קלף משמעותי בשביל ההישרדות שלו, שזה החטופים שלנו, זה לא פשוט עבורו - ולכן הדברים מתעכבים".

עוד הוסיף הנגבי כי "סינוואר נמצא על זמן שאול". לדבריו, "הוא נמלט ממחילה למחילה, היינו מאוד קרובים אליו. יש האומרים אפילו קרובים מאוד בשלב מסוים. אולי אפילו פחות מכמה ימים".

לטענת הנגבי, כפי שהיה עם בן לאדן והאמריקנים, "הוא לא ייצא חי" ו"צריך סבלנות".

הנגבי התייחס גם לתחושת "הדשדוש" בקרב הציבור בנוגע למלחמה, וביקש מהציבור לאמץ סבלנות בנושא. "יש את האופנה הזאת שאוהבים להתריס נגד צה"ל. אני חושב שאנחנו לא במצוקה. אני חושב שצריך לקחת נשימה ארוכה".

הנגבי שיתף שבישיבה הראשונה שצה"ל הביא בקבינט את תוכנית הפעולה להשמדת יכולותיו של חמאס, נאמר בפירוש כי יהיה מדובר ב-3 חודשים של מבצע עצים ואז בתקופה של עד שנה של "העמקת ההישג".

"כשאומרים שאנחנו פסע מ'ניצחון מוחלט', צריך להבין מה זה", המשיך הנגבי, "זה 3 מטרות שאפתניות, אבל נשיג אותן - המטרה הראשונה היא ליצור את התנאים להשבת החטופים. למעלה מחצי מהם כבר שבו ואנחנו נלחמים ומתפללים על חייו של כל אחד ואחד מהם שנותרו - ומקווים שהעסקה תביא להצלת חיים. אנחנו נשיג את המטרה השנייה של השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס. המטרה השלישית, שהיא מעל הכול, היא להביא לכך שמעזה לא יישקף איום כזה של טבח על ישראלים".

בנוגע לעמימות בנוגע לשאלה של "היום של אחרי", הנגבי כינה את העניין "מופרך". "כשאמריקנים נלחמו מול הנאצים 4 שנים הם חשבו על 'היום שאחרי'? לעזה לא ייכנס אף אחד, כי הוא יודע שכל עוד יש גדודי חמאס מתפקדים, עם יכולות להרוג אותו ואת משפחתו, הוא לא ייכנס".

על סוגיית רפיח: "הסיפור הוא מאוד פשוט. האם התקבלה החלטה על רפיח? אני אומר לכם כעובדה - הפור נפל".

"ראש הממשלה הנחה את צה"ל על דעת כל שרי הקבינט לבצע את הפעולה ברפיח. אנחנו לא מבשרים לאויב מתי היא תחל, אבל אפשר לומר היא תחל בקרוב מאוד".

עוד שיתף הנגבי כי היה תאריך שהרמטכ"ל קבע - והוא נדחה בעקבות ההסלמה בעימות עם איראן.

בנוגע לעסקת חטופים והאיומים מהקואליציה אמר: "האם ראש הממשלה נתן אור ירוק לצוות המו"מ לקדם את העסקה, ביודעו שיכול להיות שיהיה לזה השלכות פוליטיות? אנחנו יודעים שהתשובה היא כן".

 

 

 

 

 

צחי הנגבי מלחמת חרבות ברזל עזה רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד