ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024
חמאס מעורב

דיווח: ישראל לא מתנגדת לשחרור ברגותי במסגרת עסקה

שחרורו של בכיר הפת"ח יקרה - בתנאי שישוחרר לעזה ולא ליהודה ושומרון. חמאס צפוי לבקש את שחרור ברגותי כבר בשלב הראשון של העסקה

דיווח: ישראל לא מתנגדת לשחרור ברגותי במסגרת עסקה
מרואן ברגותי צילום: פלאש 90

הערוץ א-שרק הסעודי דיווח היום (שבת) ממקורותיו כי ישראל לא מתנגדת לשחרורו של בכיר תנועת פת"ח מרוואן ברגותי, בתנאי שישוחרר לעזה ולא ליהודה ושומרון. לפי הדיווח, חמאס צפוי לבקש את שחרור של ברגותי כבר בשלב הראשון של העסקה.

ברגותי הנהיג בעבר את ארגון התנזים, וביצע מעשי טרור בהם נרצחו חמישה ישראלים ונפצעו רבים. בעקבות זאת בשנת 2004 נידון לחמישה מאסרי עולם מצטברים ו-40 שנות מאסר. הוא מרצה את עונשו בבית המעצר הדרים באגף המיועד לאסירים ביטחוניים.

רועי קייס מדווח בכאן חדשות כי ערוץ מצרי דיווח היום כי חמאס ויתר על תביעתו למתן ערבויות מצד המתווכים להפסקת אש קבועה כבר בשלב הראשון של הפסקת האש בעזה.

לפי הצעת הפסקת האש שהוגשה לחמאס בידי המתווכים המצרים, בשלב הראשון שיימשך 40 יום ישוחררו 33 חטופים מהקטגוריות נשים, צעירים עד גיל 19, מבוגרים מעל גיל 50, חולים ופצועים. בתמורה תשחרר ישראל 20 מחבלים בעד כל חטוף שישוחרר - נשים תמורת נשים, מבוגרים תמורת מבוגרים וכדומה - כך פורסם בכאן 11.

מהלך השלב הראשון תיסוג ישראל מאזורים מאוכלסים בצפיפות ברצועת עזה, תפנה את ציר החוף למעבר סיוע הומניטרי ותיסוג גם מפרוזדור נצרים. בנוסף, ישראל תאפשר הכנסת 500 משאיות סיוע ביום ו-50 משאיות סולר להפעלת תחנת הכוח ברצועה.

מרואן ברגותי חמאס חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד