י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
שריפה מתמשכת

עשרות אלפי דונם נשרפו: שטחים נרחבים בבקעת הירדן עלו באש

במהלך הימים האחרונים התמודדו בבקעת הירדן עם שריפות גדולות שגרמו נזק אדיר | בשעות אלו ממשיכים לפעול הכוחות בשילוב מתנדבים לכבות את השריפות | בשריפה הזאת נשרפו כ- 30,000 דונם בתה עשבונית, ערוצי נחלים וצמחיית גדות נחל

עשרות אלפי דונם נשרפו: שטחים נרחבים בבקעת הירדן עלו באש
בחמדת בבקעת הירדן צילום: קבוצת הנקודה - מזג אוויר

במהלך הימים האחרונים פעלו לוחמי האש מתחנת שומרון ובקעת הירדן במספר שריפות גדולות שפרצו בשטחי מרעה, חקלאות ושמורות טבע בבקעת הירדן.

רצף השריפות התחיל בשמורת הטבע "איילה" בצפון בקעת הירדן בין ברוש הבקעה לארגמן, שם השריפה התקדמה במהירות בחסות הרוחות בכמה חזיתות וסיכנה מטעי תמרים ושטחים חקלאיים.

במשך שעות ארוכות הצוותים פעלו בנחישות במאמץ קרקעי כדי למזכר את נזקי השריפה.

עקב גודל השריפה ותנאי טופוגרפיה קשים לראשונה הוזנק למקום מסוק כיבוי מטייסת "אלעד"- אשר לו אמצעים יעודיים לכיבוי שריפות בתוואי שטח מאתגר.

בשריפה הזאת נשרפו כ- 30,000 דונם בתה עשבונית, ערוצי נחלים וצמחיית גדות נחל.

אזור זה הוא חלק משמורת הטבע הירדן הדרומי ושמורת הטבע אגמית ושריפה בסדר גודל שכזה גורמת לנזק משמעותי ופגיעה בבעלי החיים ולכן המאמצים הרבים לכיבוי האש.

רב רשף אופיר לוי מפקד המשמרת סיפר: "עם קבלת האירוע וההבנה שאנחנו מתמודדים עם שריפה גדולה טבעתית שמתפשטת במהירות בחסות הרוח ומסכנת את הישובים הסמוכים, הנחתי להוציא צוותים מתוגברים וכן יחידות מתנדבים על מנת לבלום את השריפה.

לוחמי האש בסיוע עשרות מתנדבים פעלו במהירות ובנחישות בבלימה הגנה וכיבוי השריפה".

מפקד תחנת שומרון ובקעת הירדן רב רשף אבי בן סעדון אשר מפקד על הכוחות בשטח: "במשך הימים האחרונים אנו מתמודדים עם רצף שריפות בשטחה הצפוני והמזרחי של בקעת הירדן.

שריפות אלו גורמות לנזקי טבע, ולנזקים כלכליים לשטחי חקלאות ומרעה.

לוחמי האש של תחנה אזורית שומרון פועלים כל העת על מנת לתת מענה מהיר, מקצועי ומציל חיים ורכוש לשריפות אלה. עוד אוסיף ואציין כי שיתוף הפעולה עם רשות שמורות הטבע והגנים הנו גורם משמעותי לכיבוי השריפות".

 

בקעת הירדן שריפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד