י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"כיף לחוות את הטבע"

תצפית ראשונה ונדירה בישראל: חסידן וורוד נצפה באילת

לראשונה בישראל תועדה חסידה הנדירה בישראל מסוג חסידן וורוד, התצפית הנדירה נראתה באילת ותועדה ע"י פקח רשות הטבע והגנים שהיה במקום, הוא מספר: "תמיד כיף לחוות את הטבע ברוב עוצמתו, לגלות מינים חדשים ובוודאי לזכות לתעד אותם במצלמתי… ההתרגשות בשיאה.״

תצפית ראשונה ונדירה בישראל: חסידן וורוד נצפה באילת
חסידן וורוד צילום: חן טופיקיאן, מנהל שמורת האלמוגים

אביב עציון, מתנדב ברשות הטבע והגנים מספר על המפגש הראשון עם הפרט שהגיע לראשונה לאילת: "הזמנתי את המסתור באגם אניטה בפארק הצפרות אילת כבר בשנה שעברה. בתקופת הנדידה יש ביקוש רב למסתורי הצילום.

המטרה הייתה לצלם איות צרעים שנודדות עכשיו באלפיהן ויורדות לשתות בפארק, באותו הבוקר הצטרפו אלי ערן גיסיס וחן טופיקיאן מרט"ג. איות לא הגיעו אבל החסידן הורוד הבודד שהגיע יום קודם בפעם הראשונה לאילת לאיזור פארק הצפרות ונחת ל"בקר" במסתור ריגש ביותר".

אביב עציון, מתנדב רט"גחסידן ורודצילום: אביב עציון, מתנדב רט"ג

חן טופיקיאן מנהל שמורת האלמוגים ופקח ערבה דרומית וערן גיסיס, שני עובדי רשות הטבע והגנים שאוהבים לתעד את הטבע יצאו יחד עם מתנדב רט״ג אביב עציון לפארק הצפרות בתקווה לזכות לתעד עופות מיוחדים בתקופת הנדידה.

חן טופיקיאן מנהל שמורת האלמוגים: ״הצטרפתי לאביב וערן למסתור בפארק הצפרות בכדי לצפות ולקוות שינחתו עופות מעניינים באגם כחלק מהנדידה העולמית. יום קודם לכן שמעתי מאביב שישנו פרט של חסידן ורוד באילת. התמזל מזלי ואכן הוא הגיע לביקור באגם בזמן שהייתי במסתור. תמיד כיף לחוות את הטבע ברוב עוצמתו, לגלות מינים חדשים ובוודאי לזכות לתעד אותם במצלמתי… ההתרגשות בשיאה.״

דותן רותם אקולוג שטחים פתוחים ברשות הטבע והגנים מוסיף כי מדובר במין של חסידת עצים אפריקנית שפרטים בודדים שלו מופיעים בישראל מדי כמה שנים.

חן טופיקיאן, מנהל שמורת האלמוגיםחסידן וורודצילום: חן טופיקיאן, מנהל שמורת האלמוגים

ככלל זהו מין שאינו נודד אך נראה שפרטים בודדים מצטרפים ללהקות נודדות של חסידה לבנה או מינים דואים אחרים וכך הם מגיעים מדי פעם גם לישראל. החסידן צד בבתי גידול עם מים רדודים.

שיטת הציד שלו מבוססת על הנעת הרגלים והחרדת הטרף בבוץ ובמים וחישה באמצעות המקור.

כאשר החסידן חש ביצור שניתן לאכול אותו הוא מבצע תנועת בזק עם המקור ומעלה את הטרף לגובה ממנו ניתן לבלוע אותו.

באפריקה הוא מקנן על עצים וניתן לראותו גם בלהקות גדולות.

אביב עציון, מתנדב רט"גחסידן ורודצילום: אביב עציון, מתנדב רט"ג

חן טופיקיאן, מנהל שמורת האלמוגיםחסידן וורודצילום: חן טופיקיאן, מנהל שמורת האלמוגים

תצפית נדירה אילת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד